1. א – הטוב ביותר היה להעלות אדם חדש שיקרא את המשלים, ואת הקדיש יאמר הבחור הראשון שקנה אותו באמת (בד"כ לא אכפת לעולים אם יעלו משלים או מוסף, והעיקר בשבילם הוא הקדיש).
ב – אם הבחור הקונה מתעקש לקרוא גם את המשלים, מותר לו לעלות למשלים ויברך כרגיל לפניה ולאחריה. מאחר שכבר נסתלקה הברכה שברך על עלייתו הראשונה (ע' ס' קל"ז ס"ה ובאחרונים שם).
ג – בדיעבד מה שעשיתם לקרוא בלי ברכה – בודאי יצאתם בזה ידי חובה. בפרט שמעיקר הדין לא היה חיוב כלל לקרוא את הסיום כמבוארבשו"ע (סי' קל"ז ס"ג).
2. אם אפשר לקרוא לעולה הזה ג' פסוקים (בלבד) מהקריאה החדשה (והשאר יישאר עבור העולה הבא) – זה הכי טוב. [ אבל גם אם אי אפשר (וכגון שהקריאה הבאה קצרה מאד), אין לשמוע בקול הגבאי (ולהכניס את העולה הנוכחי לספק ברכה לבטלה), אלא יש לקרוא לו את הפסוקים שהראית לו, ואת העולה הבא יפצו בפעם אחרת. (אחרי הקריאה תסביר לגבאי ולעולה את ההכרח ההלכתי לכך עפמ"ש בשו,ע סוף סי' ק"מ…)]