Menu
שאל את הרב
print
אא

אשתי ואני חוזרים בתשובה זה קרוב ל6 שנים. התחתנו לפני 5 שנים בערך. מרגע שהתחתנו שמרנו הלכות נידה על כל פרטיה ודקדוקיה. אבל מהפעם הראשונה ועד עכשיו אשתי פשוט סובלת מכל התהליך מהסיבות הבאות: 1) קשה לה עם כל ההכנות הרבות למקווה. לוקח לה מעל שעתיים שלוש להתארגן ולכן גם מאחר ויש ילדים אז הכל מתעכב עד הרבה אחרי שקיעה ולעתים כבר סוגרים עם המקווה ואז כל מה שהיא התכוננה היה לשווא וצריך להתחיל הכל שוב למחרת- ואז שוב פעם מצטערת. 2) המקווה באזור שלנו ובערים סביבו מאוד מאוד לא נקיים. היא מבינה שקשה לבלניות לסדר את הכל באופן מושלם אבל בכל זאת זה פוגע, וגורם לתחושת גועל מכל התהליך. היא מתארת שערות ולכלוך בכל המקווה. היא טוענת שהיא כל כך משתדלת להיות נקיה וטהורה ואז היא מגלה שערות של נשים אחרות עליה. יכול להיות שמי שדתיה מלידה אולי נוח לה יותר עם הדברים הללו אבל מאוד מאוד קשה לה. היא ממש סובלת מהתהליך. השאלה שלי היא שוב איך ניתן להקל עליה בכל התהליך הנ"ל על מנת שלא תתיאש מזה ואז יצא שכרנו בהפסדנו. 

רבני בית ההוראה

א. כדאי שביום זה הבעל יגיע מוקדם מהעבודה ויעזור לה עם הילדים כדי שתוכל להתארגן בנחת, 
ב. אפשר לעשות חלק מההכנות בבית וחלק מההכנות במקווה, יש שם חדרים מיוחדים לכך, כך היא תעשה גם ברוגע וגם לא יסגרו לה את המקווה.
ג. המקוואות בבני ברק פתוחים עד השעה אחד עשרה בלילה, ובכל יום יש מקווה תורן לשעה מאוחרת יותר, האשה יכולה להתקשר לאחת המקוואות ויאמרו לה היכן באותו יום פתוח.
שים לב! לא רצוי כלל מבחינה הלכתית לדחות טבילה!
אתן לך מספר של בלנית בראשל"צ  שתוכלו להעזר בה 054-5806118
לגבי הנקיון: מקואוות מאוד נקיים, בודאי עשרת מונים מבריכת שחיה, כנראה אשתך אינה הולכת לבריכה, בכל מצב היא יכולה לשטוף את עצמה במקלחת מיד אחר הטבילה, בנוסף ברוב המוחלט של המקומות מחלפים את מי המקווה כל יום (ופעמים אף יותר), ואם תבוא הראשונה יהיו לה המים נקיים וחדר הטבילה נקיים ביותר   

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן