Menu
שאל את הרב
print
אא

האם לדעת מרן פה"ד נר"ו כהנים מותרים להיכנס למקומות הבאים: 1. בית קברות של גוים (האם יש להחמיר) 2. מערת המכפלה (לא משום שאין צדיקים מטמאים ח"ו אלא משום המבנה שאין הטומאה בוקעת ממנו). 3: מירון ועמוקה 4: טבריה (והאם יש חילוק בין הליכה שם לבין בנסיעה במכונית או באוטובוס, שהרי היום כל מי שרוצה לנסוע מירושלים לאזור (גם לצפת) צריך לעבור דרך טבריה). תודה רבה

הרב אדיר כהן

1. כבר כתב מרן (ס"ס שע"ב) שנכול ליזהר מלילך  על קברות של גויים ומ"מ ליכנס לביה"ק שלהם ולא לדרוך על הקבר ממש יש להתיר כמו שכתב מו"ר בספר מגדלי ישראל ח"ב (ע"מ פ"ה בהערה) 
2. לעניין קברות צדיקים מו"ר מורה ודאי לאסור כדעת רוב הראשונים והאחרונים ואמנם לגבי מערת המכפלה וציון הרשב"י יצא ספר "טהרת שדה המכפלה" שכתב להתיר מכמה טעמים ולפני שנים אחדות למדנו כל דבריו ולא ראינו הכרח בדבריו בכדי לשנות מהמנהג לאסור בזה ואכמ"ל אך לנסוע לצפון בכבישים שיתכן ויש בהם טומאה אם זה רק ספק הא קי"ל טומאה ברה"ר ספיקו טהור, ועל כל פנים גם בודאי טומאה כל שנוסע ברכב יש להקל מכמה טעמים (עיין בחזו"ע אבלות ח"ב עמוד ט"ל והלאה ובקובץ ויען שמואל ח"ו סימן ל"ד) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן