כריעה בעת עלינו לשבח
לא חייב לכרוע
מה הדין של ענית אמן אחרי ג׳ הפסוקים של ברכת כהנים לעניין הפסק באמצע תפלה, האם כמו 5 אמנים ראשונים של קדיש או אמן על ברכה שעונים בפסוקי דזמרא או כמו האמן של סוף הקדיש (תתקבל, על ישראל, יהא שלמא, עושה שלום)?
כמו בחצי קדיש ראשון כיון שברכת כהנים בכלל דברים שבקדושה (שו"ת יביע אומר ח"ז סוף אות ב' וח"ח חאו"ח סימן י"ב אותיות ד'-ה')
מאת: פלוני | תאריך: ו׳ באדר ה׳תשע״ז – מרץ 4, 2017
ומה אם כשאין כהנים והש''ץ אומר 'א-לקינו וא-לקי אבותינו, ברכנו בברכה המשולשת, וגו', והציבור עונים אמן אחר כל פסוק, האם גם זה נחשב לדרגת 5 אמנים ראשונים של קדיש?
אפילו בברכת כהנים של הכהנים זה מחלוקת, אבל העיקר שעונה כמו שפסק בשו"ת יביע אומר הנז', אבל אם אינה ברכת "כהנים" ממש נראה דלא חשיב כדברים שבקדושה, ואפילו מי שלא שבאמצע תפלה לא עונה אמן לברכת כהנים זו אלא "כן יהי רצון" כמו שפסק מרן הש"ע (סימן קכ"ז סעיף ג') וכל שכן מי שבאמצע תפלה שלא יענה.