כריעה בעת עלינו לשבח
לא חייב לכרוע
מובא שמי שאמר סליחות בחצות לילה לא יאמר תחנון בק"ש שעל המטה, שהוא ככלב ששב על קיאו. א"כ מדוע מי שאומר סליחות באשמורת לפני שחרית אומר תחנון בתפילת שחרית, ואינו ככלב ששב על קיאו?
בשחרית, כיון שעבר הרבה זמן בין הסליחות לתחנון של שחרית אין זה ככלב ששב על קיאו. מה שאין כן בלילה שאומרים קריאת שמע סמוך לסליחות (כיון שלכתחילה צריך לומר קריאת שמע לפני חצות).
ובאמת, אם עובר זמן רב בין קריאת שמע לסליחות של חצות (לפחות חצי שעה) צריך לומר וידוי גם בקריאת שמע.