Menu
שאל את הרב
print
אא

ביתי נכנסת בשעה טובה לעול מצוות, רציתי לברר בקשר לזמן שהיא צריכה לשמור בין בשר לחלב. אני טוניסאי וראיתי בספר "עלי הדס" שהמנהג בטוניס היה לשמור 3 שעות. אבי היה שומר גם 3 שעות אך כאשר עלה לארץ הוא קיבל על עצמו להמתין 6 שעות וכך גם העביר זאת אלי. האם ביתי יכולה לחזור למנהג המקורי של שמירה על 3 שעות בעת כניסתה לעול מצוות בין בשר לחלב או שעליה לקבל על עצמה להמתין 6 שעות?

הרב אדיר כהן

אפילו בתונס עצמה אין זה ברור שזה היה המנהג, וזה שכתב בעלי הדס שם שהתלמידי חכמים הקפידו שש שעות, ושכן מבואר מדברי גאון רבני תונס הרב ערך השלחן להמתין שש שעות, ושכן אמר לו מרן ראש הישיבה שהמנהג של שלש שעות הוא מנהג חדש עיין שם.
וכל שכן בארץ הקודש אתריה דמרן השלחן ערוך שאין נכון לנהוג נגד דעת מרן ולהמתין פחות משש שעות, ובפרט שלא נמצאים בתוך קהלה תוניסאית סגורה. ומה גם שכבר שינו אצלם את המנהג לטובה להמתין שש שעות כפי עיקר ההלכה, ובזה בודאי שאין נכון לחזור למנהג שהונהג כפי הנראה בטעות ולא ברצון חכמים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן