Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לשאול ולהתייעץ על דבר שאיני יודע איך לנהוג בו, אני בתקופה של שידוכים (בחור ישיבה ב"ה), ואחרי שבררתי על צניעות, מידות ויראת שמים ועשינו פגישות, עדיין יש דברים שאני חושש מהם ואיני יודע כל כך איך להתייחס אליהם:
1. לדוגמא כמה צריך שאשה תהיה חכמה? איזה חכמה צריך לבדוק באשה [ידיעת הלכות או לומדת מקצוע נחשב או דברים אחרים], אשמח מאד לדעת איך בודקים את החכמה שצריך שתהיה לאשה, איזה שאלות עצות וכדומה?
2. אם יש בעיה שלאחרים מפריעה ולי לא כל כך מפריע, ובראש תמיד יש מחשבה "מה יגידו" אני יודע שהסתכלות כזו וחשיבה כזו פסולה, אך מה ניתן לעשות?
3. אני בעזרת השם רוצה להמשיך ללמוד בכולל והנשים (הצעות שאני מקבל) עדיין לא עובדות, ואני שואל את עצמי איך אוכל גם ללמוד וגם היא בלימודים (או לא מוצאת עבודה) להסתדר גם בשכירות גם במצרכים בסיסיים? האם צריך ללכת באמונה תמימה ומה שיהיה יהיה?
4. האם לפני שמחליטים להתחתן צריך להרגיש קירבה גדולה רגש של התחברות לצד השני או שאפילו ללא אותו הרגש אלא הרגשה רגילה של נחמדות אפשר לסגור ורגש החיבור והקירבה יבוא אחרי חתונה?

הרב מיכאל סגרון

1. קשה מאד לבחור לבדוק חכמה. אבל יש לתת להורים לפני כן לברר על הסמינר והמגמה, ואם הסמינר סביר ומגמה סבירה אות הוא שרמה השכלית סבירה. דרך משל, מקובל שהלומדות מחשבים חכמות מן המורות והם מהגננות, והם מהמזכירות וכן על זה הדרך, אין בזה כללים ברורים, ואם שמע עדויות ברורות שהיא חכמה ומשכלת יסמוך על זה יותר.
2. כדאי בהתחלה לעמוד על שלך ולחפש אחת שאין בה את הבעיה הנידונה.
3. אין בזה פסול לבקש אשה עובדת, אך יש לזכור שאתה עצמך תהיה ראוי לכך.
4. אין צריך רגש בהתחלה, כי כל זוג בריאים בגופם ובנפשם שיהיו ביחד ובעלי מדות טובות יצמח הקשר מאליו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן