בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
איך ראוי לנהוג כיום הלכה למעשה בדין ברכת הגומל, לספרדי שיום יום נוסע יותר משבעים ושתיים דקות, והוא מתפלל בבית כנסת אשכנזי, שאצלם לא נהוג לברך ברכה זו על נסיעה גרידא (משום דנינהו סברי דדווקא "הולכי מדבריות" כפשוטו). האמנם יברך אצלם בכל שני וחמישי, על אף שכל ציבור-האשכנזים ששם - תמהים לעצמם: "האם אותו ספרדי מתרפא ממחלתו כל שני וחמישי..."?
יברך פעם בשבת. כך הורה הגר"ע יוסף זצ"ל לנהגי מוניות. ואם ישאלו אותו אשכנזים – יענה להם: כך דעת הפוסקים שלנו וכך דעת מרן.