Menu
שאל את הרב
print
אא

ידועה המחלוקת האם שתייה נפטרת בברכת המוציא או לא ולכן לכתחילה עדיף לברך על שתייה לפני הנטילה ולשתות מעט. ידועה גם הדעה שמובאת בבן איש חי ע"ה שסעודה ללא שתיה מורידה את ברכת המזון מחיוב דאורייתא לדרבנן.השאלה היא אם אדם שכח לשתות לפני הנטילה וכבר בירך המוציא,האם עדיף שישתה בתוך הסעודה כדי להתחייב בברכת המזון מדאורייתא ואז שותה ללא ברכה למאן דאמר אחד או שלא ישתה כיון שחושש למאן דאמר ששתיה לא נפטרת במוציא אבל יברך ברכת המזון מדרבנן.

הרב חנוך הכהן

שאלה יפה. ולענ”ד נראה שעדיף שלא ישתה. כי אם יעשה ברהמ”ז שאינה דאורייתא אין בזה שום איסור. אבל כששותה את המים בלא ברכה, לדעת הפוסקים שצריך לברך, הרי עושה איסור ונהנה מהעו”ז בלא ברכה. ועוד שהדעה שבלא שתיה בהמ”ז דרבנן היא יחידאה, והפוסקים הסוברים לברך בסעודה רבים הם, ונזכרה החומרא הזאת בש”ע. ומ”מ אם יש לו במבה וכיו”בשיכול לברך עליה שהכל – יצא ידי כולם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew