דקדוק קריאת התורה
ע”פ הכלל שהזכרתם שאותיות דומות הראשונה בשוא נע. כלל זה התחדש ע”י ר’ אליהו בחור זצ”ל, ולא התקבל בכל תפוצות ישראל, כמו שכתב בקונטרס כללי הקריאה (עמ’ 48), אך רובם נהגו בכלל זה, וע”פ זה נכתב תיקון קוראים איש מצליח.
שלום רב הבן שלי יחגוג ב"ה ב - א' בניסן בעוד 7 חודשים בר מצווה , השאלה שלי האם הוא יכול כבר באותה שבת (פרשת תזריע) להעלות לתורה ולהוציא את הקהל ידי חובה
מכיון שקריאת התורה חיובה מדרבנן, מותר לו לעלות ולקרוא. [ובקידוש הלילה שהוא דאורייתא יש דיון בפוסקים].