כריעה בעת עלינו לשבח
לא חייב לכרוע
כבוד הרב, אם שליח ציבור אינו צריך להמתין למתפללים נוספים לפני תפילת העמידה, אז מכאן עולה שגם אם מתפלל מאוד מהר ומגיע לבדו לתפילת העמידה יכול להתחיל. ונשאלת השאלה, של מי הוא בדיוק שליח ציבור אם אינו שם ליבו לתפילת הציבור עצמו?!
גם כאשר שליח הציבור ממתין עד שיהיו עמו עשרה (כפי שאתה רוצה לטעון), עדיין לא מובן איך הוא נעשה בזה “שליח ציבור” כי באמת כל אחת ואחד מהציבור מתפלל תפלת הלחש בעצמו.
והאמת היא שהוא שליח הציבור להוציאם ידי חובה בתפלת החזרה דוקא, ובזמננו שכולם ב”ה בקיאים – אין מתפללים את החזרה אלא מפני שאין בנו כח לעקור את תקנת חז”ל הראשונה, וכמבואר בתשובת הרמב”ם שהובאה בבית יוסף (או”ח סי’ קכד).