Menu

יום השואה והגבורה במשנת מרן ראש הישיבה שליט"א

“יום השואה והגבורה”

ביום הזה עושים כנס בכנסת, ופעם מישהו סיפר לי, שהיו באים רבנים ומדברים ואח”כ באים חברי כנסת חילונים, ושואלים: איפה היה אלוקים בשואה? אתם יודעים איפה הוא היה? המלים “יום השואה והגבורה” זה ר”ת שם הוי”ה (יום השואה והגבורה, יהו”ה). וכתוב ביחזקאל (פרק ל”ה פסוק י') “וה' שם היה”, הוא היה שם בזמן השואה.

ולמה נעשתה השואה? כי לפני השואה אלפים ורבבות התנצרו בגרמניה, וזה בגלל ההשכלה שהתגלגלה עד שהגיעה להתבוללות, וההתבוללות הגיעה להתנצרות. וראיתי בספר “מקור ברוך” של הרב ברוך אפשטיין, שאומר שבזמנו (בשנת תרע”ב) היתה עלילת דם של יהודי אחד בשם מנדל ביילס, שאמרו עליו שהוא רצח נער בן שתים עשרה ברוסיה, וכל העולם כולו הזדעזע מזה, והיו מאתים שבעים ואחד פרופסורים מומרים, שהוציאו קול ואמרו: אנחנו היינו פעם יהודים, ואנחנו מודיעים לכם בהן צדקנו, שאין שום זכר לעלילת הדם, ולא עשינו שום דבר מזה, ומעולם לא שחטנו נוצרי בשביל מצות או יין. אבל זה לא עזר כלום, ואחרי שלושים שנה באה השואה.

ולמה התנצרו אלפים ורבבות? כי בגרמניה לא תוכל להיכנס לאוניברסיטה עד שתהיה נוצרי, וע”י ההתבוללות הם חשבו לברוח מהיהדות, ומתי התחילה הבריחה הזאת? בזמן ההשכלה, מנדלסון התחיל לצוד קצת ותלמידיו אחריו המשיכו הלאה, ומאז הקב”ה חיכה ארבעה דורות, “פוקד עוון אבות על בנים ועל בני בנים על שילשים ועל ריבעים” (שמות ל”ד ז'), אבל היטלר ימ”ש אמר:”כל מי שסבא רבא שלו הוא יהודי שהתנצר, עדיין דם של יהודי בעורקיו והוא ילך לכבשן”, ופתאום מצאו שכמרים שנמצאים בכנסיה שלהם שם, אבא של אבא של אבא שלהם הוא יהודי שהתנצר, והם הובאו אחר כבוד לשריפה, ככה היו עושים. אז לכן זה לא נעשה סתם.

אבל תראו את הכח של הקב”ה, השואה הסתיימה באייר תש”ה, וביום כ' באייר תש”ה כבשו צבאות בעלות הברית את גרמניה, ומתי התחילה המדינה הזאת? ביום ה' באייר תש”ח, זאת אומרת פחות משלש שנים קיבלנו את המדינה הזאת. כתוב בספר אחד שאם היינו שואלים הסטוריון באותה תקופה, כמה יקח זמן לעם ישראל להתאושש אחרי החורבן והמכה הזו? יאמר: “לפחות שלוש מאות שנה”, והנה תוך שלש שנים הקב”ה נתן לנו מדינה

לעוד מאמרים של מרן ראש הישיבה
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מרן ראש הישיבה

3601
3035
53

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן