Menu

אתה בחרתנו – גזענות או מחויבות?

ראיתי להעתיק כאן מה שכתבתי בזה (ביום ה' בסיון התשע”ד) לרופא אחד הי”ו:
 
בהמשך לשיחתנו היום על אודות המושג “אתה בחרתנו” הנני להוסיף כמה מלים: אין להשוות חלילה את חוקי התורה לחוקי נירנברג 1933 (כפי שחשב בזמנו השופט חיים כהן). התורה אינה מַפְלָה בין אדם לאדם. כל מי שקיבל עליו שבע מצוות בני נח (לימנע מעבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים, מאכילת אבר-מן-החי וגזל וקללת השם וקובע חק ומשפט) שהן חוקים בסיסיים של האנושות, הרי הוא בכלל “חסידי אומות העולם” ויש לו חלק לעולם הבא (הרמב”ם בהלכות מלכים). ואם שחטנו עוף או בהמה ונמצאת בסכין פגימה דקה שאסורה לנו באכילה, נותנים אותה במתנה לגוי זה הנקרא “גר תושב” (לגר אשר בשעריך תתננה ואכלה). התורה מגינה על זכויות העבדים הכנענים (“לא תסגיר עבד אל אדוניו”). אם הכה האדון העברי את עבדו הכנעני ומת תוך 24 שעות – הורגים אותו בסייף. בניגוד לחק היוני והרומאי, שזורקים את עבדיהם בזקנתם להלחם עם האריות ולהיות טרף לשיניהם (דבר שהסכים עליו גם הפילוסוף אפלטון). התורה כולה חסד וצדק רחמים ושלום, כדברי הרמב”ם (הלכות שבת פרק ב' ה”ג): “הא למדת שאין משפטי התורה נקמה בעולם, אלא רחמים וחסד ושלום בעולם”.
 
הביטוי “אתה בחרתנו מכל העמים” איננו גזענות אלא תפקיד שהטיל עלינו בורא עולם. וזה לסיבות הבאות:

א) אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב היו גדולי המוסר בעולם. אם נשווה אותם לאבות עמים אחרים, רומי נוסדה ע”י רומוס ורומולוס שינקו מזאבה (כפי סיפוריהם), ואכזריות הרומאים ידועה להחריד. כורש מלך פרס גדל ביער והניקתו כלבה (!) ואומרים שמזה בא הזכרון המופלא שלו. יותר מאוחר: מסעי-הצלב בצרפת, גירוש היהודים מאנגליה, מאשכנז ומספרד, ומזבח ה”אוטו-דה-פה” של האינקויזיציה בשם “דת האהבה והרחמים”(?). פרעות חמלניצקי, עלילות דמשק, והשואה בימינו, שהצדיק אותה גם האפיפיור פיוס הששי בטענה שלפני כאלפיים שנה צלבו היהודים את אותו האיש. וגם אמריקה המכונית “מלכות של חסד” עמדה על דמנו בימי השואה, וכמה שביקשו ממנה במשך המלחמה להפציץ את מסלות הברזל, דרכן עברו בכל יום עשרות אלפי יהודים לכבשונות – סירבה. יונתן פולארד עד היום כלוא בארה”ב זה 28 שנים, בשעה שהחק לא נותן יותר מארבע שנים עונש. זה דרכן של אומות העולם!

ב) עם ישראל חכם יותר מכל העמים. היהודים בימינו הם 2 פרומיל בעולם, כלומר אחד מחמש מאות (14 מיליון מקסימום מול 7 מיליארד בני אדם). ומספר מקבלי “פרס-נובל” מהיהודים הם 25%. לאמור: המוח היהודי חכם בממוצע פי מאה ועשרים וחמשה(!) ממוח הגוים. זהו מה שאמרה תורה: “רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה” (פרשת ואתחנן).

ג) בְּיָוָן המתורבתת והמשכילה, ילד נכה מחכים לו עד גיל 7. ואם אין תקוה לרפואתו, מעלים אותו על הר גבוה ודוחפים אותו למטה עד שיתפרקו עצמותיו. כתוצאה מזה, חכמת הרפואה ביון שאפה לאפס, ואצלנו בזכות הצו האלוקי “לא תרצח” ידעו חז”ל ברפואה הרבה יותר ממה שידעו היונים (ראה ספר “פירוש על פרק אלו טריפות” מד”ר יצחק קצנלסון, ברלין תרפ”ח). וגם בימינו הרבה תרופות הומצאו ע”י היהודים, כגון תרופת האקמול, חיסון נגד שיתוק ילדים לד”ר יונה סאלק, ועוד ועוד. גם המתת-חסד אסורה ע”פ התורה.

ד) גרמניה היתה נחשבת עד השואה למלכת המדעים, קראו לגרמנים “עַם הפילוסופים והמשוררים”. ונחשפה במערומיה בשנות השואה, שאז ירד בן-האדם לדרגה הכי שפלה, יותר מחיתו-יער, כי החיות טורפות להנאתן, אבל סתם להרוג ולרצוח במיתות משונות 6 מיליון ומהם מיליון וחצי ילדים – עוד לא ברא השטן. והסיבה מבוארת בספר משלי (א' ז') “חכמה ומוסר אוילים בזו”. הם מאסו בשילוב החכמה עם המוסר. וה”חכמה” שלהם היתה להמציא גז ציקלון 2 להשמיד כמה שיותר, רחמנא ליצלן.

ולסיום: שר האוצר המנוח פינחס ספיר, היה בארה”ב אחר מלחמת יום הכיפורים (לפני כארבעים שנה) לאסוף כסף. כשחזר אמר: מי שיטעון מלה על “אתה בחרתנו” טועה בהחלט. במדינה זו וזו נהרגים נוצרים ואחיהם ברחבי העולם אינם נוקפים אצבע להצלתם, אותו דבר לגבי הערבים (ע”ע סוריה). עם ישראל אינו כן, כולם עוזרים זה לזה. “ומי כעמך כישראל גוי אחד בארץ”. בברכה רבה נאמ”ן ס”ט.
 

לעוד מאמרים של מרן ראש הישיבה
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מרן ראש הישיבה

3601
3035
53

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן