Menu
שאל את הרב
print
אא

זה ברור לו עכשיו אבל הוא יודע שעוד קצת שוב יהי' נדמה לו כספק (בעולם הרפואה קוראים לזה או.סי.די.) וע"י שנשבע עכשיו ע"ז שוב לא יסתפק דזוכר שנשבע ע"ז ובודאי לא נשבע על שקר ובזה הוא נרגע מעצבונו. וזה פשוט שאין נכון לעשות כן כלל ודבר מגונה הוא ואם סובל מהנ"ל ילך לטיפול, השאלה הוא בדיעבד אם זה הוי שבועת שוא דהרי סכ"ס הי' לו תועלת גדול משבועתו, ובדומה לזה מי שרוצה שאיזהו דבר שעשה יישאר בזכרונו והוא נשבע ע"כ ועי"ז הוא זכור - האם נאמר דהוי שבועת שוא ? לגבי התשובה על שאלה הראשונה - האם יש לזה מקור דכל מה שפירטו חז"ל אודות שבועת שוא מיירי בנשבע לאחרים ולא בינו לבין עצמו ? וכן מה יהי' במי שנשבע בינו לבין עצמו לשנות את הידוע רק לו - האם לפי דבריכם ג"כ נאמר דהוי שבועת שוא ולא שקר, כמו בנשבע לשנות את הידוע לכל ? בתודה רבה

מרן ראש הישיבה

יש דרכים אחרות שהדבר ישאר בזכרונו כגון לכתוב את הדבר או לומר זאת בצורה ברורה והחלטית בלי לישבע ולגבי נשבע בינו לבין עצמו נראה פשוט דג"כ נקרא שבועות שוא שמוציא שם שמים לחינם ואפילו ברכה לבטלה אסורה משום זה י"א מדאורייתא וי"א מדרבנן וכ"ש שבועה גמורה בסתם דהוי שבועות שוא גם בינו לבין עצמו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן