הידור בנר השמש
ע’ בבא”ח (וישב סי”ג) דיעשה נר השמש משונה משאר נרות חנוכה. ע”כ
ויש נוהגים לעשות דווקא משעוה (ע’ בשערי הלכה ומנהג ח”ב ע’ ער”ה ובהוספות לשו”ע הרב ע’ תשכ”ז במנהגי בית הרב שנוהגים להדליק בשעוה).
ועכ”פ לא שמענו הידור בשמן זית.
התווכחנו בכולל בפירוש הגמרא (שבת כא) על מה שכתוב לשנה אחרת קבעום (לימי החנוכה) ועשאום ימים טובים.
חלק פירשו שהכוונה שלשנה אחרת קבעו חכמים שהימים יהיו ימים טובים, וחלק פירשו שהקביעה לימים טובים היתה באותה שנה אלא שקבעו שיהיו ימים טובים לשנה אחרת. יורנו רבינו מה פירוש האמיתי?
הפירוש הראשון נכון.