Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב, אני ואשתי מנהלים אורך חיים דתי ויש לנו 3 ילדים מתוקים, יש לאשתי בעיה עם ההורים שלי, לא מסתדרת איתם ולא רוצה לנסוע אליהם שבתות וחגים מהסיבה שלהורים שלי יש בית קטן וצפוף ושהם מעשנים (כמובן שלא בשבת) ההורים שלי פנסיונרים ואני רוצה ביחד עם הנכדים להינות מכל רגע שאפשר. אשתי לא מאפשרת ולא רוצה לנסוע וגם שהם לא יבואו לבית שלנו בשבת. יש להורים שלי כלב קטן שלא מזיק,קצת חברה לזקנים. והכלב מפריע לאשתי, מהסיבה שהכלב לא יסתובב ליד הילדים ולא יתקרב לתינוקת שלנו שהתחילה לזחול. אמא שלי כל פעם מתקשרת שנבוא והיא כבר מתקשרת לאשתי לנסות לשכנע אותה. המצב ביננו מבחינה זוגית הולך ודועך והצעתי לה שנלך ביחד לרב והיא לא רוצה, היא אומרת שהיא יודעת מה היא רוצה וכל הזמן אומרת שלא נישאר הרבה זמן ביחד. אני אבוד עצות ומבקש את עזרת הרב.

הרב אדיר כהן

אמנם מצד אחד הבעל צריך לעמוד לצד אשתו, וכמו שאומר הכתוב “על כן יעזוב איש את אביו ואת אשתו ודבק באשתו” מכל מקום החיוב של כיבוד הורים לא התבטל, וצריך למצא את שביל הזהב באמצע. לשבת עם האשה ולראות מה כל כך מפריע לה אצל ההורים, ואיך אפשר לפתור את הבעיה. למשל, לגבי העישון – שלא יעשנו כל זמן שאתם שם, וכן הכלב – אפשר להניחו בחדר סגור כל זמן שאתם שם.

וכמובן להראות לאישה שאין אתה נגדה חס ושלום, אלא לעזור לה במה שתוכל. וכדאי למלא את הבית גם באווירה רוחנית, אם ע”י לימוד קצר יחדיו, ובפרט בשולחן שבת קצת תורה ושירי קודש, ויהיה בתיכם משכן לשכינה, ותחיו יחדיו בגיל ורינה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן