Menu

אזכרה וספר בצידה

לא רבים הם אלו הזוכים שלאחר פטירתם תיערך מדי שנה אזכרה חשובה ורבת משתתפים. הצדיק רבי שמואל עידאן זצ”ל זוכה לכך, בזכות.
 
מדי שנה ביום פקודתו ז”ך בתמוז, נערכת בישיבת “כסא רחמים”, עצרת אזכרה ברוב עם, ובהשתתפות רבנים חשובים, ומלכם בראשם גאון ישראל מרן ראש הישיבה שליט”א. שנה זו, היא השנה השמונה עשרה שאזכרה זו מתקיימת ברציפות.
 
ומדוע באמת זכה רבי שמואל לכך? עד ימיו האחרונים שימש רבי שמואל כמנהלה של ישיבת “כסא רחמים”, ואף היה ממייסדיה בארץ הקודש, והכל לשם שמים וללא שום תמורה (לפני מספר שנים, יצא ספר “מעיל שמואל” בו באו קורות חייו ורוב מפעליו. המעוניין יקרא שם בהרחבה).
 
מה שמאפיין ומייחד אזכרה זו והופך אותה לאירוע מיוחד שרבים מצפים לו, זהו הספר היוצא לאור מדי שנה בליל האזכרה – ספר “ויען שמואל”. מדובר בספר עב כרס שמשנה לשנה גודל ותופח, כאשר השנה הוא מכיל מאה עשרים סימנים הפרושים על למעלה מ-1100 עמודים.
 
את הספר מעטרים תשובות נדירות מכתבי יד רבותינו הגאונים מנוחתם עדן, ולהבדיל בין החיים תשובות מאת גדולי הדור, דיינים ואברכים, ובפרט אברכי כולל “ויען שמואל” שע”י ישיבת 'כסא רחמים' (כולל ערב מיוחד שבמסגרתו כותבים אברכים תשובות בהלכה).

כמידי שנה, גם השנה מתכבד הקובץ במאמר הלכתי חדש ממרן רבנו עובדיה יוסף זצ”ל, וכן להבה”ח ממרן ראש הישיבה שליט”א ועוד רבים מגדולי ישראל כמו הגר”ש עמאר, הגר”י ברדא, הגר”ש בן שמעון, הגרי”מ לאו, הגר”ד עידאן ועוד רבים.
 
הספר השנתי החל לצאת לראשונה בתמוז תשנ”ח ביום אזכרתו הראשונה של רבי שמואל. הקובץ נערך במשך השנים ע”י הגאונים רבי אליהו מאדאר, רבי אהרן מאזוז ורבי חננאל הכהן שליט”א. בשנים האחרונות עורך את הספר נכד המנוח הרה”ג אלעד עידאן שליט”א משגיח ישיבת “אור המאיר”.
 
ומצוה להביא כאן מן החדש סיפור הממחיש את מסירותו של רבי שמואל לישיבה, אותו שמעתי ממר נסים אליה הי”ו מאשדוד. הלה היה נוכח פעם בברית מילה לבנו של אדם עשיר, ורבי שמואל היה המוהל. לאחר הברית, הוציא אבי הבן אלף דולר ונתן לרבי שמואל. מיד כתב לו רבי שמואל קבלה של הישיבה על הכסף. העשיר שהבין כי רבי שמואל מעביר את הכסף לישיבה, הוציא אלף דולר נוספים, והושיט לרבי שמואל, “זה בשבילך” אמר. אך רבי שמואל סירב, והבהיר לו כי אם ירצה גם עליהם יתן לו קבלה של הישיבה, ואין הוא מעונין ליהנות מהכסף של המצוה.
 
זכה רבי שמואל שכמו שבחייו ריבה וקיבץ פעלים לתורה לשם שמים, כך לאחר פטירתו, בזכותו מתרבה ומתגדלת התורה.
 

לעוד מאמרים של הרב עובדיה חן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב עובדיה חן

4
10
298

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן