Menu

צדיק אחד בסדום!!!

כן לוט, זה שנתפס אצלנו כצדיק בסדום, שמכניס אליו אנשים אורחים בעיר בה אסור להכניס אף אחד, על אף כל הסכנות הכרוכות בדבר, מכבד אותם ונותן להם אוכל ושתיה, והמדרש מתאר את סיפור המעשה, כיצד הוא עומד בגבורה מול אשתו שרוצה להתגרש בעקבות הכנסת האורחים, והם חותמים הסכם גירושין על פי מיטב המסורת הסדומית, ומחלקים את הבית חצי שלה וחצי שלו, “כי על כן באו בצל קורתי” – קורתי שלי ולא של אשתי. (חלוקת הרכוש בגירושין היא הסכם ישן נושן שיובא היישר ממערכת החוקים של סדום).
 
שלא נטעה, מערכת החינוך המשפט והאכיפה בסדום, היתה מושקעת ומבוססת על ערכי השוויון והצדק! אחת מבנותיו של לוט, פעם נתפסה כשהיא מאכילה עני, ועונשה היה, שמרחו את גופה בדבש, וקשרו אותה מעל גשר העיר, וכל הדבורים עקצו אותה עד מוות. לנו זה נראה כהתעללות, אבל אצלם זהו עונש חינוכי, שכן אם נוותר כל הזמן ונהיה מתוקים כולם יעקצו אותנו.
 
לפי דעתם, חברה שיש בה חסד היא חברה שגורמת לפרזיטים, חברה שיש בה נתינה לעני ולמסכן, גורמת לאדם לא להתאמץ מספיק, חברה שכזו יוצרת חוסר שוויון, שכן תמיד תדע, שגם אם תהיה מסכן ולא תעבוד, הרי יתנו לך משהו ללא כל תמורה, התנהגות שכזו לדעתם, נותנת פתח להשתמטות. אם זה מזכיר למישהו את מצב החברה היום, הרי שהוא עושה את ההקשר על אחריותו בלבד!! אני לא אמרתי כלום! [כאילו לא די לו לעני בצרותיו, וכאילו בני האדם נולדו שווים עם היכולות שלהם].
 
וכך לוט צדיקנו, בתוך חברה מסואבת שכזו מתהלך כמגדלור, וכשההמון המוסת מנער ועד זקן [יום חופש בבתי האבות, ושביתה הוכרזה בבתי הספר והאוניברסיטאות], צובא על פתח הבית, צמא לדם, צמא לרוע, ורוצה בעצם לעשות לינץ' באנשים, מציע להם לוט הצעה, וכך היא כתובה בתורה: הנה נא לי שתי בנות… אוציאה נא אתהן אליכם ועשו להם כטוב בעיניכם…
 
לוט – יקירנו – מוכן – לעקוד – את – בנותיו – ולמסור אותם להמון הנורא הזה!!!
 
והמדרש תמה ושואל: מנהגו של עולם, שאדם מוסר עצמו למיתה כדי לשמור על ילדיו ומוכן לההרג עליהם, וזה מוסר את בנותיו לצבא של אוכלי אדם פראים מוסתים? ובאמת מה עבר ללוט בראש??

התשובה לא נעימה לאוזן, אבל ללוט לא היה נעים מהחבר'ה, תפסו אותו על חם בצדיקות, תפסו אותו על חם הולך לבית הכנסת מתפלל עם כיפה על הראש, צילמו אותו מכניס אורחים, לוט רוצה להוכיח להמון העם שהוא הולך בדרכם, שהרי הוא מוכן להוציא את בנותיו אליהם, שהרי הוא מוכן שילדיו ילכו בדרכם.
 

ואני שואל, אם אתה בא לבית הכנסת, אם אתה מכניס אורחים, למה אתה זורק את בניך ובנותיך אל ההמון השוצף והקוצף הזה, למה אתה מוכן לעקוד אותם בבית ספר שמלא סכינים, סמים ואלימות, אין אדם שיצא משם בלי פציעה נפשית עמוקה, למה הם צריכים לכפר על החולשה החברתית שלנו? למה לא לשמור עליהם בחממה? למה לתת אותם קרבן לחברה?
לעוד מאמרים של הרב ניר אריאל
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב ניר אריאל

1
1
47

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן