Menu

הלכה יומית (שני) – א. קיבלנו הוראות מרן. ב. אחיזת הציציות באהבת עולם.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – א. קיבלנו הוראות מרן. ב. אחיזת הציציות באהבת עולם.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני כ"ה מנחם אב התשפ"ב

“אלה החקים והמשפטים אשר תשמרון לעשות בארץ אשר נתן ה’ אלקי אבותיך לך לרשתה”. ר’ יהודה חיון שיהיה בריא אמר שרמוז כאן שבארץ ישראל נוהגים הכל כדעת מרן, “והמשפטים אשר תשמרון” סופי תיבות מרן, שתשמעו בקול מרן.

אמנם אי אפשר להגיד לאשכנזים שיבטלו מנהגיהם, כי זה לא קל בכלל. אבל מי שבא לארץ ומי שהתגייר, ויש כאלה שבאו מחוץ לארץ והם גרים, ושואלים: איך ננהג? אומרים להם כדעת מרן, כי מרן הוא מרא דאתרא, מרא דארעא דישראל. ורוב הפסקים של מרן מכוונים לאמת. הנודע ביהודה אמר לתלמידו: “הלואי היינו עושים כולם כדעת מרן בלי מחלוקת”. כך כתב בהקדמתו (הרב עובדיה כתב את זה בספר קול סיני). וגם הגר”א אמר “אני רוצה לעלות לארץ כדי שאפטר מכל המנהגים של הפולנים”.

מרן סובר ב”מהר והבא עלינו ברכה ושלום”, לא צריך לתפוס את כל הציציות, אלא רק שתים שלפניו בלבד. כך כותב בסימן כ”ד. אבל ע”פ האר”י לוקחים את ארבעת הציציות. הרב עובדיה פעם לוקח שתים ופעם לוקח ארבע, “שתים שהן ארבע”… ורבי דוד הבן שלו שיהיה בריא אמר “אני לא יודע למה הוא עושה ככה”. אבל פשוט מאד, כאשר היה קל לו לקחת ארבע או שמישהו היה מביא לו ארבע, אז היה לוקח ארבעת הציציות. וכאשר היה קשה לו היה לוקח שתים. אני זוכר שאבא ע”ה כל פעם באהבת עולם היה צריך לעמוד כדי לתפוס את הציציות. לכן מי שקשה לו יתפוס רק שתים כדעת מרן, ומי שיכול יקח את ארבע, “מארבע כנפות הארץ” – יקח ארבע ציציות.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן