Menu

הלכה יומית (שני) – א. נפילת מגדלי התאומים. ב. הכל לטובה

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – א. נפילת מגדלי התאומים. ב. הכל לטובה

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני כ"ג אלול תשפ"ב

היום כ”ג באלול, זה יום נפילת מגדלי התאומים, לפני עשרים ואחת שנה – כ”ג באלול תשס”א. העולם יודעים “אחד עשר בספטמבר”, אבל בתאריך העברי זה כ”ג באלול. ובריאת העולם התחילה בכ”ה באלול (ויום לפני כן קוראים “ואלה המלכים”).

מה הקשר בין בריאת העולם לבין זה? בגלל שהכופרים אומרים שהעולם זה פיצוץ “המפץ הגדול” – “ביג בינג” – ביג זה גדול ובינג זה פיצוץ, הפיצוץ הגדול. ומזה יצא העולם! עולם כזה מפיצוץ גדול? בא הקב”ה והראה להם יומיים לפני הפיצוץ שלהם, פיצוץ קטן באמריקה, שפוצצו הכל ולא יצא מהם לא עט ולא מחברת ולא ספר ולא כוכבים ולא שום דבר. מפיצוץ יצא משהו?! אבל המח שלהם התפוצץ התפוצץ… מסכנים.

היה מעשה ביהודי אחד ביום ההוא, לפני עשרים ואחת שנה, שהיה צריך לטוס ופתאום נזכר שהטלית ותפלין שלו שכח אותם למטה, וביקש בתחינה ותחנונים מהטייס: תעשה טובה תחכה קצת. אמר לו: אין דבר כזה, מה אתה נמצא בבית הכנסת? אנחנו נוסעים בדיוק על פי הזמן. אמר לו: טוב תן לי לצאת, אמר לו: בסדר לצאת אני אתן לך. הוא יצא, לקח את הטלית שלו ופתאום המטוס התחיל ליסוע, והוא אמר: אוי חבל שהפסדתי. לאחר חצי שעה התברר לו מה שקרה, ואמר: ברוך ה’ ששכחתי את התפלין והטלית בשביל לחזור בשבילם, והיו לי חיי לשלל. “והיתה נפשך לשלל”.

צריך אדם לדעת שכל מה שקורה בעולם הרבה פעמים זה לטובתו ולא לרעתו, והוא מתלונן ומתלונן סתם. יעקב אבינו אומר “למה הרעותם לי להגיד לאיש היש לכם אח”, למה אמרתם לו שיש לכם בנימין. והמדרש אומר: הבן שלך מלך במצרים ואתה אומר “למה הרעותם לי”? איזה הרעותם? הבן שלך מלך מה זה למה הרעותם לי?!. לכן כל דבר ודבר שקורה לאדם, תמיד יחשוב שזה לטובתו. ואם לא מצא טובה, הטובה היא שהורידו לו כמה יסורים, הורידו לו כמה צרות.

ה’ יזכה אותנו לראות בבנין בית המקדש, ולראות בביאת המשיח, וכל אלה האויבים שלנו יכרתו, “שיכרתו אויבינו ושונאינו וכל מבקשי רעתינו”.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן