Menu

הלכה יומית (שלישי) – המנוח אייל חדאד הי”ד

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שלישי) – המנוח אייל חדאד הי”ד

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני ג' אלול התשפ"ב

פעם היה סיפור בתונס, שמישהו יהודי הוכה ע”י ערבים, הם נתנו לו מכות והוא אמר “אמא אמא אמא”. אמרו לו: כולם אומרים “אבא”, למה אתה אומר “אמא”? אמר להם: אני מתכוין לאמא הראשונה שרה אמנו, שנתנה את שפחתה לאברהם ומזה נולד ישמעאל, הלואי לא נתנה שפחתה ולא נולד ישמעאל בכלל. אלו אנשים קוצרי ריאות. נכון שישמעאל עושה הרבה צרות, אבל לעומת הנוצרים הוא נחשב טוב ובסדר. הנוצרים מכחידים ומשמידים את הכל, יש להם שגעון, ואילו הישמעאלים השגעון שלהם נובע מפראות, הם פראי אדם, כמו שכתב הפסוק. והנה יהודי אחד בצרפת שעובד עם ערבים, ביום שבת האחרון שלושה ערבים שעובדים אתו רצחו אותו ושרפו אותו, נורא ואיום! פראים אלה.

כאן כולם מפחדים מאיראן, אבל מי שיש לו בטחון לא יפחד. איך אומרים? “מי שמאמין לא מפחד”. ומי שאינו מאמין, מה יעשה? יפחד ויפחד, ובסוף יבואו הארורים ימח שמם ויעשו מה שירצו. אל תפחד מדבר לפני שבא, וכשיבוא תתפלל לה’. תתפלל גם לפני כן, אבל לא תחשוב שאם תפחד הפחד שלך יעזור להפחיד אותם, זה לא יפחיד אותם בכלל. בזמן המלחמה העולמית השניה, אבא אמר שבזמנו אמרו: מי שראה את הפצצה לא יפחד, כי אם אתה לא חי איך ראית אותה? ואם ראית סימן שאתה חי… אז בסדר.

יהי רצון שדברי התורה אלה, וכל מה שאנחנו לומדים ומתפללים, יהיה לעי”נ המנוח אייל בן שלבייה חדאד, ה’ יקום דמו. ויחזיר לכל אומות העולם פי עשרה ופי חמשים ופי מאה. “והשב לשכנינו שבעתיים אל חיקם” – אלה השכנים שלנו, סביב לארץ ישראל, כולם ערבים. “חרפתם אשר חרפוך ה'” – הם חרפו אותנו, הם מחרפים כביכול את ה’, איפה הכח שלו?. אבל יום אחד יפול עליהם באבי אביהם.

פעם היה דבר כזה, בחודש אלול תשל”ב, היו ספורטאים שנרצחו במינכן. אחד עשר ספורטאים הלכו לשם, והיה נורא ואיום, באו רוצחים ערבים והרגו אותם. ומהבוקר עד הערב הרדיו אומר: “יתגדל ויתקדש שמיה רבה, יתגדל ויתקדש שמיה רבה” וכו’. ואני דיברתי משהו על זה. והיה פייטן אחד שמו יהודה עמנו, שאמר: “דברים כאלה לא שמעתי אף פעם”.

מה אמרתי? לפני ארבעה חודשים מאז, באייר תשל”ב, היה נס גדול בשדה התעופה, באו כל מיני אנשים ורצו לתפוס את הטייס ואת המטוס ואת היהודים. אבל עשו להם תחבולה מיוחדת. אמרו להם: בסדר אנחנו ניתן לכם כך וניתן לכם כך, ופתאום באו חיילים מחופשים ורצחו את אותם שרצו לפגוע ביהודים, והיה פלא פלאים. אמרתי להם: כאשר היה הנס הזה, אף אחד לא אמר “יתגדל ויתקדש שמיה רבה בעלמא דהוא עתיד לחדתא עלמא”, כי זה טבעי והכל חכמה ותחבולה, והנה באה המכה הזאת. ובכל זאת אחרי כמה שנים תפשו את הרוצחים האלה במינכן, והענישו אותם. אני לא יודע מה הענישו אותם, כי אנחנו מטומטמים, לא הורגים רק משאירים אותם בכלא. זו סכלות ובערות, צריכים להרוג אותם, פשוטו כמשמעו.

וגם הבן אדם המסכן הזה בצרפת, יגיע הזמן שהרוצחים ישפטו יתלו ויענשו, ויקבלו את עונשם, כי הקב”ה לא מוותר, “כי דורש דמים אותם זכר לא שכח צעקת ענוים”. הקב”ה דורש דמים, כשלוקחים את הדם של הבנים שלו ושופכים אותו, הוא יזכור אותם, ולא ישכח צעקת ענוים, וינקם מכל אויבינו ושונאינו, אמן כן יהי רצון.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן