Menu

הלכה יומית (שלישי) – אכילה ושתיה בסוכה

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שלישי) – אכילה ושתיה בסוכה

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי ט"ז תשרי א' דחול המועד סוכות התשפ"ג

המשנה אומרת במסכת סוכה (פ”ב מ”ד) “אוכלים ושותים עראי חוץ לסוכה”. לכאורה מה זה שותים עראי? הרי כל שתיה היא עראי. והמשנה היתה צריכה לומר “אוכלים עראי ושותים חוץ לסוכה”. מזה מדייק הגאון רבי יהודה עייש, שיש שתיה של קבע, מה זה שתיה של קבע? שתיה שאדם שותה באמצע האוכל. וזה דבר מסתבר, כי אין אדם בעולם שיושב בבית ואוכל בלי שתיה וכשרוצה לשתות יוצא החוצה ומבקש “תביאו לי מים”, אלא מי שאוכל הוא מכין מים. לכן אם אדם שותה מים באמצע הסעודה, צריך לשתות בסוכה, ולא ילך לברז בחוץ וישתה ויחזור.

אבל באמת יש שתיה של קבע. בגמרא בברכות כתוב: “לא שנו אלא בשבתות וימים טובים שאדם קובע סעודתו על היין”, ולפעמים אדם עושה סעודה של יין, ומביא כמה שיכורים… לא בשבת וימים טובים אלא בחול, ושותים הרבה יין וודקה וכל מיני משקאות חריפים, ולכאורה דבר כזה צריך סוכה. אבל בכל זאת הסברא נותנת כדעת הרב רבי יהודה עייש. וככה פסק גם הרב עובדיה, שאם אדם שותה באמצע הסעודה, לא ישתה מחוץ לסוכה, אלא יכין את השתיה שלו לפני שמברך על נטילת ידים.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן