Menu

הלכה יומית (שישי) – א. האדמו”ר מקלוזנבורג זצ”ל. ב. חובת לימוד הלכה.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שישי) – א. האדמו”ר מקלוזנבורג זצ”ל. ב. חובת לימוד הלכה.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שישי ט' תמוז התשפ"ב

בתשעה בתמוז פטירת האדמו”ר מקלוזנבורג, זה שיש לו בנתניה בית חולים “לנייאדו”. על מה לנייאדו? היה עשיר אחד ספרדי שהבית חולים נקרא על שמו, והוא תרם סכום גדול. הבית חולים הזה בהתחלה לא היה מוכר, ולאט לאט הביאו שם את הרופאים הכי טובים.

האדמו”ר מקלוזנבורג היו לו עשרה ילדים, ובעוונות הרבים שיכל את אשתו ואת בניו כולם בשואה, ונלקח כרב צבאי לחיילים באמריקה, והיה נקרא “רב צבאי” שם, למה? כל חייל שיש לו מכה או בעיה או כאב, מביאים לכל אחד את הרב מהדת שלו, והוא היה “רב צבאי”. והנה ערב סוכות הלך למפקד הגדול, ואמר לו: אני צריך אתרוג, אתרוג מקלבריה. יש להם מסורת שהאתרוגים מקלבריה הם מספר אחד בעולם. המפקד קרה לטייס הראשי שלו, ואמר לו: אתה מכיר את היהודי הזה? אמר לו: כן. אתה יודע מה עבר עליו? אמר לו: אני יודע. אמר לו: מה שמעניין אותו עכשיו זה אתרוג, טוס איתו ותביא לו אתרוג. טס איתו והביא לו אתרוג.

ולא זו בלבד, אלא שאחרי כל התלאות שהוא עבר, אח”כ עשה בית חולים לנייאדו, ועשה כולל אברכים שלומדים גמרא, וכל חודש נבחנים על שבעים דף גמרא. אתמול הביאו לי אחד מהם, ואמרו לי: זה עושה מבחן על שלוש מאות דף גמרא! התפלאתי: זה לא שבעים דף? אמרו לי שאח”כ הם מצטברים ועושים מבחן על הכל, ואחרי ארבעה-חמשה חודשים שלוש מאות דף גמרא. ויש אלפיים אברכים בקיאים בכל הש”ס בדרך הזאת.

צריכים ללמוד מהם, אבל עם זה צריך ללמוד הלכה. הרב עובדיה אומר על פי הש”ך (זה לא כתוב בדיוק בש”ך אבל הוא מסביר ככה): אם אדם יש לו שלוש שעות ביום, ילמד הלכה. ואם יש לו ארבע שעות פנויות, שלוש הלכה ושעה אחת גמרא. פעם אחת הביאו אותו לסיום הש”ס, ונתן להם מוסר: למה אתם לא לומדים הלכה?! אז הרגיזו אותו ולא התייחסו אליו. אבל אחרי שנים כפפו לו כולם את הראש מתחת לאדמה, והתחילו ללמוד הלכה. אין מה לעשות, צריכים ללמוד הלכה.

 

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן