Menu

הלכה יומית (רביעי) – חשש מעין הרע

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (רביעי) – חשש מעין הרע

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום רביע י"ז תשרי ב' דחול המועד סוכות התשפ"ג

היום יש לנו שני תאומים “בר מצוה”, אם נעלה לתורה אחד אחר השני, מרן כותב שלא עולים ביחד משום עין רעה. לפני שנים רבות, היה מישהו ששאל את הרב עובדיה ע”ה (זה היה בשנת תשל”ג, ובשנה הבאה כבר לא יכולתי להשתתף בשיעורים שלו, זאת אומרת לפני חמשים שנה), ואמר לו: אם אחד אומר אני לא חושש לעין רעה, אפשר להעלות כמה אחים ביחד? והרב דיבר ארבעים וחמש דקות לומר לו: תזהר מעין רעה, אפילו שנראה לך שזה לא בדיוק, צריך מאד להיזהר מזה.

פעם הרב סיפר, כשהיה חתן, הבית שלו היה כל כך קטן שאפילו השירותים היו מחוץ לבית, והיה ממש בצער גדול. והנה נכנס משהו ואמר: “איזה עציץ יפה”. הוא יצא מהבית – והעציץ נפל ונשבר, בלי שאף אחד נגע בו. לכן צריך להיזהר מכל דבר שמעורר תשומת לב של אנשים.

לכן שיש אחים תאומים, יאמרו “אואו בן פורת יוסף”, אז מפרידים באמצע. וכיון שהכהן צריך לעלות ולוקח גם המקום של הלוי, אין לנו ברירה, הכהנים צריכים לצאת בחוץ, אבל לא בחוץ עד גמר הקריאה אלא בהתחלה של הברכה יהיו בחוץ ואח”כ הם יכולים להיכנס, ונעלה תאום אחד, ואחד מפסיק, ועוד תאום שני, ועוד אחד, וגמרנו. צריך ללמוד את הדברים האלה.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן