Menu

הלכה יומית (ראשון) – הגאון רבי חיים בלעיש זצ”ל.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (ראשון) – הגאון רבי חיים בלעיש זצ”ל.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום ראשון כ' סיון התשפ"ב

היום פטירת הגאון רבי חיים בלעיש, רבה הראשי של תוניסיה. נפטר בכ’ בסיון תש”ז. הוא חי 83 שנים, זאת אומרת שהוא נולד לפני פטירת המשמרות כהונה. הוא הכיר את תונס בתפארתה, וראה גם בירידתה, אז עשה כמה תקנות שלא תשתכח תורה מישראל.

למשל כאשר היו עושים חגיגה של בר מצוה, הילדים לא היו יודעים אפילו לקרוא בספר, אז מביאים להם נוסח באותיות צרפתיות “ה’ עמכם ברכו את ה’ המבורך”, הכל מתוך צרפתית. והרב אמר: “מי שלא יודע לקרוא לא נעשה לו חגיגת בר מצוה”, וכולם הוצרכו ללמד את בניהם לקרוא. עד כדי כך ירדנו, “ירוד ירדנו”. וגם היה בא לבית הכנסת ורואה טליתות של משי, אמנם טלית של משי זה לא נורא, אבל יש בהם גם ציציות של משי, שהם לא כשרים, על פי תרומת הדשן, ככה מובא בבן איש חי. והיה מחליף להם את הציציות בלי ידיעתם, “זכין לאדם שלא בפניו”. וכשמגיע חורף היה מביא שמיכות ומחלק לעניים, כי בחורף קר להם, אז שיהיה להם שמיכה להתכסות בה, “כי היא כסותו לבדה היא שמלתו לעורו במה ישכב”. היה בעל מדות טובות.

היה לו בן יחיד, שהיה רב ב”כפר שמריהו”, ונפטר גם כן, ולא השאיר זרע אחריו. אבא ע”ה היה אומר לנו ביום כ’ בסיון, לקרוא כמה פרקי משנה לעילוי נשמת רבי חיים בלעיש זצ”ל

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן