Menu

הלכה יומית (חמישי) – א. הצדיק רבי חיים חורי ע”ה. ב. “ביטוח חיים”.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (חמישי) – א. הצדיק רבי חיים חורי ע”ה. ב. “ביטוח חיים”.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי כ"ג אייר התשפ"ב

היום יום האזכרה של רבי חיים חורי ע”ה, חכם שהיה בגאבס, וכל זמן שהיה שם לא היה חילול שבת, אבל אחרי שהוא עלה לארץ (בשנת תשט”ו) התחילו חילולי שבת, למה? כי ההורים שמו את בניהם בבית ספר של הממשלה, ושם צריכים לבוא בשבת. אולי בהתחלה עשו בלי לכתוב, ואח”כ התדרדרו עוד יותר. רבי כלפון היה אומר עליו: “רבי חיים עצר את הס”מ בגאבס”. בתונס והלאה הכל הלך והתדרדר, אבל הגיעו לגאבס הוא אמר: כאן לא תעברו יותר.

מלבד זאת היה עושה הרבה צדקות, והוא היה מעשה את האנשים. פעם אמר לעשיר אחד: “תתרום תתרום”, אמר לו: רבי, בוא תראה, הכיס ריק. אמר לו רבי חיים: “כיס אחד ריק, בוא נראה את השני”. השני היה מלא. אמר לו: ככה אתה עושה?!…

בליל כיפור מוציאים ספרי תורה ל”כל נדרי”, ומי שזוכה בכל נדרי להעביר ספר תורה לתיבה קונה את זה בכסף רב. והיה רבי חיים אומר: “רבון העולמים, זה לימוד זכות על עם ישראל, תראה מה הוא עושה, וכי הקונה לוקח את הספר לביתו? לא לוקח לביתו, אלא פשוט להעביר אותו כמה מטרים עד לתיבה, והם קונים את זה בכסף רב. מגיעה להם שנה טובה”. ככה היה מתחנן, ככה היה מתפלל.

ביום הפטירה שלו עד מלחמת ששת הימים, עברו בדיוק עשר שנים ויום אחד. הוא נפטר כ”ה באייר תשי”ז, וביום כ”ו באייר תשכ”ז התחילה המלחמה.

והרבה נסים נעשו גם לאחר מותו. בעיתונים חילוניים סיפרו שאשה אחת חילונית שלא יודעת כלום, ראתה בחלום אחד שאומר לה: “אני חיים חורי, אם תשמרי על הלכות טהרה יהיה לך בן, ותקראי לו חיים”. היא לא ידעה מי זה. הלכה לשכנות שלה, ושאלה: אתם מכירים מי זה חיים חורי? אמרו לה: זה רב גדול שהיה פה. הראו לה את התמונה שלו, ואמרה להם: זה בדיוק מי שראיתי, הוא אמר לי כך וכך, אני לא יודעת מה זה דיני טהרה. הם הסבירו לה ושמרה. כעבור כמה חודשים ילדה בן בשעה טובה. זה סיפור שמופיע בעיתון חילוני, ויש עוד כמה סיפורים כאלה.

לכן כל אדם שיש לו בעיות על הלב, ידליק נר לעילוי נשמתו, וילמד משהו לעילוי נשמתו.

יש לו ספר “מצא חיים”, ושם כתב דבר יפה: יש אנשים שמפחדים לעשות “ביטוח חיים”, כי זה כאילו הוא לא מאמין בקב”ה, והוא אומר שאין בזה כלום, מה זה “ביטוח חיים”? שאם הוא ימות וילדיו בחיים יהיה להם מישהו שיתמוך בהם, זה הכל. וכי ביטוח חיים פירושו שלא ימות?! יש שחשבו ביטוח חיים זה ביטוח שלא ימות, וזה לא ככה. והלכה כמוהו. יש מי שאומר שלא כדאי לעשות ביטוח חיים, למה? כי לפעמים עוזרים לאדם משמים ומאריכים לו ימיו ושנותיו בגלל שהוא צריך לטפל בילדים ובנכדים שלו, אבל כשיש לו ביטוח חיים אז שילך לעזאזל… אבל זה לא נכון, מותר לעשות ביטוח חיים. ככה כתבו רבנים גדולים, בספרו מצא חיים הביא חלק מהם, ובגיליון הוספתי עוד כמה פוסקים שאמרו ככה. זו הלכה משמו, שזכותו תגן עלנו ועל כל ישראל, וכן יהי רצון ונאמר אמן.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן