Menu

בין המצרים

שאל את הרב

קריעה על ירושלים

מעולם לא קרענו כשראינו את ירושלים, כי נמצאת ב”ה בשלטון ישראל.

(השו”ת מתוך עלון פניני הפרשה מספר 1100).

 

חידוש בגדים בשלושת השבועות

גם בגד שנקנה לפני בין המצרים אסור לחדשו בימי בין המצרים. ובשבת מותר מעיקר הדין, ויש שנהגו להחמיר.

מנהג תונס אכילת סעודה מפסקת של ערב ט’ באב

נכון מאוד, וכן הארכתי בזה במקום אחר שדוקא באופן זה יש להקל

השתתפות בקורסים למוזיקה ומחול בימי בין המצרים

מה שמוכרח לצורך הלימוד ואין בו כ"כ הנאה אחר שכל פעם שטועים קצת ממה שנתבקש מהם הרי הם חוזרים על פעולה זו. וכל מעייניהם נתונים איך לדייק בלימוד, יש מקום להקל כמובן אם זה קורס שגם בשאר השנה ולא רק בתקופה זו.

אך מה שאין בו צורך כ"כ ללימוד אלא יותר "להתפרק" וכמו שמקובל לתת בסוף השיעור קצת זמן חופשי וכיוצא, יש להמנע בימים אלה וע"ע בספר חזון עובדיה ארבע תעניות (עמ' קנ"ו) ובספר מקור נאמן ח"א (סימן קי"ד)

הליכה בימי בין המצרים יחידי בין שעה רביעית לתשיעית

אין הכרח שמרן הש"ע חולק על החילוק שכתב הרב אשל אברהם, וגם מרן הגר"ע זצ"ל בספרו חזון עובדיה – ארבע תעניות (עמוד קכ"ז) הביא דברי האחרונים שחלקו כן. ומי כמוהו נאמן לפסקי מרן כנודע.

עבודה בתשעה באב בגן ילדים

מותר לעבוד בתשעה באב להאכיל ולהשקות את התינוקת, אך לא לשיר להם שירי שמחה.

מאמרים

הלכות תקון חצות

>>חֲשִׁיבוּת אֲמִירָתוֹ >>תיקון חצות או לימוד תורה >>"תִּקּוּן רָחֵל" וְ"תִקּוּן לֵאָה" >>בימי בין המיצרים >>ימים שאין אומרים בהם תיקון חצות >>כֵּיצַד אוֹמְרִים תִּקּוּן חֲצוֹת? >>פסוקים לאחר אמירתו >>מִי שֶׁאֵינוֹ מַצְלִיחַ לְכַוֵּן.

פרשת וירא – אין – ‘אין’!

מעשה באדם שנקלע בערב שבת לעיירה אחת, והיו בידו שטרות של עשרה רובלים. כיון שביקש שיישמרו בשבת במקום בטוח מפני עיניהם של גנבים וחומדי ממון, הלך לבית הכנסת והניח את שטרות הכסף בין דפי חומש אחד בסמוך לפסוק ”לא תגנוב” שבעשרת הדברות. במוצאי שבת, פתח את החומש, והנה השטרות אינם… דפדף עוד ומצא חצי מהסכום – חמשה רובלים בין דפי החומש ליד הפסוק ”ואהבת לרעך כמוך”…

לקריאה
הצג עוד פריטים
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew