Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום וברכה לכבוד התורה והרבנים הקדושים, ראיתי בעלון "בית נאמן" שכתבו בשם כבוד הרב שליט"א (ונראה שכנראה לא כתבו במדוייק) "כשבאו וחזרו מאתיופיה ומתימן וממקומות סגורים שאף אחד לא חשב עליהם. ולא רק שחזרו אלא הם לומדים תורה". קצת לא הבנתי למה נקשרה תימן באתיופיה. ידוע מאגרות שנמצאו בגניזת קהיר ומפורסם שהיהודים שבתימן היו בקשרים עם גאוני בבל וגאוני ארץ ישראל ובאותה תקופה שהיו עשירים תרמו לישיבותיהם עד ישיבת הרמב"ם. אמנם, כתוב שם בהערה על האבן ספיר, כאילו שהוא גילה את תימן, ומתוך הספר ניכר שידעו על תימן בכל העולם ועל תורתם גם לפני. גם בקשרים המאוחרים יותר תימן הייתה ידועה ויש התכתבויות תורניות בינה לבין שאר העולם היהודי. לגבי החידוש שלומדים תורה אני מניח שכנראה הכותב של הדף טעה ולא הבין את דברי הרב שליט"א שלפי הבנתי, כוונו אל יוצאי אתיופיה, כי ידוע שבתימן "רובם ככולם היו בני תורה", כדברי הרב מרדכי אליהו זצוק"ל בהספד על הרב יחיא אלשיך זצוק"ל. וידועים דברים הראי"ה קוק זצוק"ל על מעלתם של יהודי תימן. 

הרב משה חדאד

אין עלון בית נאמן בידי, אבל כוונת הרב שחוזרים מקצות הארץ ויושבים ולומדים תורה יחד. אשכנזי, וספרדי, תימני, ואתיופי, איטלקי,וטורקי וכו' והרב דיבר ע"ז כמה פעמים 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן