Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד מרן ראש הישיבה, הרב מאיר מאזוז שליט"אבדרום תל-אביב רבו העניים שאינם הגונים ומחזרים על הפתחים של בתי הכנסיות השכם והערב, ופושטים את ידיהם בדרכים עקלקלות החל משימוש במערכת סליקה לאשראי וכלה בהחזקת אייפון להעברת כספים, וכיצד ידע המתפלל לזהות באמת ובתמים את מתי המעט ההגונים שאינם נשלחים על-ידי מגייסי התרומות המפוקפקים, והאם יש לסגור את דלתות בתי הכנסיות בפני אותם העניים שאינם הגונים ומתפרצים בעזות מצח בשעת תפילה? האם יש לזעוק נגד התופעה הנפשעת, שיש לתת עליה את הדעת, ומתפשטת כאש בשדה קוצים ומכלה את כספי התרומות של המתפללים?

הרב רזיאל כהן

מניין לך שעניים אלו אינם הגונים? הרי אתה בעצמך שואל איך יידעו המתפללים לזהות את ההגונים (-כלומר שאינכם בעלי רוה”ק להבחין), וא”כ אולי כולם או רובם הגונים? לכן לעת עתה נניח את הדבר בספק.

עם כל זאת מן הראוי לבקש מאוספי הצדקה הללו המלצות ותעודות, לפני שהם נכנסים לבקש כסף מהמתפללים. וזה ודאי יעזור (ולו במעט) לסנן את המתחזים לעניים.

מה שהם מפריעים למהלך התפלה – בבתי כנסיות מתוקנים אין מורשים הגבאים לאוספי צדקה להסתובב בין המתפללים באמצע התפלה, אלא רק לאחריה. ואם תוכל לתקן זאת גם אצליכם – תבוא עליך ברכה.

אדם שמפריש מעשרות מידי חודש, מעיקר הדין אינו מחוייב לתת לכל קבצן מזדמן, ואינו עובר בזה על לא תקפוץ ידך וגו’. ומ”מ כדאי לתת לו סכום קטן.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן