Menu
שאל את הרב
print
אא

תמיד ידענו שהמכירה נעשית למוסלמי, ובפרט אחר דבריו של מוה"ר בדבר השמיטה שמוסלמי עדיף שבא מאומה שאינה עוע"ז. ותמהתי לראות שבשמיטה הקודמת נמכר לנוצרי. שאלתי זאת ברבנות הראשית והשיבו לי שאינו נוצרי רק שומר ז' מצוות ודינו כגר תושב. שאלתי היא, האם אכן, שייך להמציא גוי שאינו נוצרי רק בשביל ששומר ז' מצוות אחר שהוא מגיע מאומה העוע"ז? כמו כן, במדה שייעשה כך בשמיטה הבאה, האם יורד ערכו של ההיתר מצד לא תחנם, או שלא (כיון שבכס"מ משמע שאף שאין כיום גר תושב עכ"פ מצד המכירה ש"ד). בתומ"ר

הרב רזיאל כהן

חברי הרבנות הראשית לאו קטלי קני באגמא נינהו, ולא רחוק שבדקו ומצאו שאותו גוי ממוצא נוצרי קיבל עליו שלא לעבוד ע”ז בפירוש. וא”כ זה עדיף על מוסלמי, וכמו שמתבאר מד’ מוה”ר בדבר השמיטה (סי’ ד’).

עם זאת כיון שאין אנו בטוחים בכך, רק משערים שעשו כהוגן, עכשיו שאנו נמצאים קודם השמיטה, כדאי לידע את האחראים ברבנות על כך, שכדאי שיקבל ע”ע בפירוש ז’ מצוות (או שיהיה מוסלמי). והמתחיל במצוה אומרים לו גמור.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן