Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד שלום רב לכת"ר שאלתי הם ידוע למישהו בישיבה או שמכירים מישהו ברבנות הראשית שיודע האם יש קהילה יהודית בסין או יפן? כי חבר שלי אמר לי שביקר שם ולקחו אותו לבית כנסת שהוא יותר גדול מאצטדיון כדורגל ואמרו לו שיש קהילה יהודית גדולה בסין מאוד בגודל של כמה מליונים ומימי החול הם מתפללים במקומות העבודה ולכן הבית כנסת כמעט ריק אך הבית כנסת מלא בשבתות וחגים האם יש לנו ידיעה האם זה נכון ? לגבי עצם קיום הקהלה היהודית שם וגודלה ? וכן לגבי יהדות יפן כלומר האם באמת יש שם קהילה יהודית? ואם כן מדוע אין קשר איתם כגון ידיעת מנהגים כמו שאר הקהילות בחו"ל ואם הם נחשבים נוהגים כאשכנזים או ספרדים כו'

הרב רזיאל כהן

כמדומני שלא זה המקום לשאלות מעין אלו, ומן הסתם יש חוקרים שמתמצאים בזה בצורה מקצועית.
אם כבר שאלת, אכתוב מה שזכור לי מלפני שנים, שאכן יש בסין [או ביפן] שבט גדול המייחס עצמו כצאצאי היהודים (אולי מבני עשרת השבטים), ובתקופת קום המדינה עמד בראשו פרופסור גדול אוהב ישראל שרצה מאד לעלות לארץ, אך לא איסתייעא מלתא. אך ברור שלא מדובר כאן ביהודים במלוא מובן המילה, אלא בשרידי יהדות.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן