Menu
שאל את הרב
print
אא

היכן נמצא מקור לדרך חישוב מעות הצדקה ע"מ לפדות את מספר חיוב התעניות? ועוד שגם ראיתי בספר פרדס יצחק להרה"ג המקובל רבי יצחק בצרי נר"ו שכתב שכמספר התעניות כן מספר הפדיון דהיינו לחוטא ח"ו ב"מ במחשבה כתב רבנו האר"י זלה"ה שיתענה פ"ז תעניות כמנין שם מ"ה עם מ"ב אותיותיו ופדיונם הוא פ"ז מעות. אז איך בעצם מחשבים את הפדיון?

רבני בית ההוראה

 

.עיין בספר לשון חכמים שהשיעור הוא על פי שיעור פ”ד סעודות.

ואגב יש להעיר על תשובת הגאון הרב אדיר כהן שליט”א שהוראת מרן רה”י שליט”א לגבי שסכום פדיון פ”ד תעניות הוא 420 ש”ח ולאברכים 200 ש”ח (ואפשר לשלם היתרה מכספי מעשרות).

 

(תשובה זו נכתבה ע”י הרב דוד חיים דיין שליט”א)

 

שאלת המשך: בענין חישוב מעות פדיון תעניות

ידוע שיש מחלוקת בדבר בין המקובלים אם מה שאמר רבנו האר"י ז"ל במנין התעניות, שיש אומרים שמנין התעניות של רבנו האר"י זה על כל פעם שחטא מתחייב בהם, דהיינו אם חטא פעם אחת אזי מתחייב בסכום פלוני ואם פעמיים אזי סכום פלוני כפול פעמיים וכעז"ה. ויש אומרים שסכום התעניות שאמר זה אפילו אם חטא פעמים הרבה מכל מקום מספיק שיעשה את סדר התעניות הנזכרים פעם אחת ודיו. ונפק"מ לפדיון תעניות האם מחשבים עפ"י שטיה ראשונה או שניה?

רבני בית ההוראה

כפי יכולתו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן