שאל את הרב
בבא קמא ארבעה אבות י ע”א “דש בנירו”
שאלות נוספות בנושאהג"מ אומרת שחומרות דאש זה דרכו לילך ולהזיק ואוכלת בין דבר הראוי ללא ראוי ואומרת שדש נירו נכלל ב"דרכו לילך ולהזיק ולכאורה קשה על רשי שהסביר מא"כ בבור שלא שייך בו היזק קרקע.ולכאורה למה לא הכנסנו גם את דש בנירו תחת שדרכו לילך ולהזיק [ולתוס' לא קשה כי סובר שזה רגילות] {ומה שאוכלת בין דבר הראוי ללא ראוי לא הולך על שום היזק באש}מחכה לתשובתכם.תודה רבה
הרב משה עטיה
לשון השאלה למה לא הכנסנו גם את דש בנירו וכו’ אינו מובן – דהרי באמת הגמ’ אומרת דזה נכלל בדרכו לילך וכו’ ואולי כוונתך לשאול למה לא נכנס ליחכה נירובכלל שהאש דרכה לילך ולהזיק (דקתני בברייתא).
ועכ”פ נראה שרש”י יכול ליישב דה”נ ליחכה נירו אינו רגילות לילך וללחך נירו וכו’.
נ.ב. כדאי פעם אחרת לכתוב השאלה בצורה ברורה יותר, יישר כח.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור