Menu

מי אינו שמח בפורים?

ימי הפורים קרבים ובאים, וליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר. אך שמחה זו אינה אצל כולם. ישנם אנשים שדווקא ימים אלו נהפכים להם משמחה לתוגה. מימים של ששון ויקר, לימי סיוט וביעות. וזאת בעקבות הנפצים המושלכים ברחובות קריה בזה אחר זה על ידי ילדים, וגורמים לנזקים בלתי הפיכים, עד כדי סכנת נפשות של ממש. הנפצים זורעים בהלה רבה בכל פעם שהם מתפוצצים, וגוזלים את השינה בשעות המנוחה. הדבר מפריע בפרט לאנשים מבוגרים, שכל פיצוץ שכזה מקפיץ את נשמתם.

כלי משחית אלו גרמו בעבר לאסונות כבדים, כמו איבוד איברים וחוש השמע, ואף לגרוע מכך, ר”ל. עד שאלו שניזוקו מכך, אינם שוכחים לעולם את יום הפורים. אכן נתקיים בהם הפסוק במגילת אסתר (ט, כח) “וימי הפורים האלה וגו’ וזכרם לא יסוף מזרעם“…

לפני מספר שנים פורסמה ידיעה אודות אירוע מחריד שהתרחש בפקיסטן, בו קיפחו את חייהם 40 נוסעי אוטובוס – בגלל חזיז אחד (!) שחדר לאוטובוס מלא בנוסעים, ובתוך שניות אחדות עלה כל האוטובוס באש, ולא היה אפשר להציל איש, ר”ל.

ומי אשמים בכך? הורי הילדים שמניחים לילדיהם לרכוש ולהחזיק נפצים אלו, על אף קריאות ואזהרות הרבנים מדי שנה בשנה להישמר מסכנה זו. וכל העם רואים את הקולות ואת הלפידים ואת ההר עשן, ואינם עושים מאומה!

הנה עדות מרעישה שקבלתי מאב שאינו יכול לסלוח לעצמו: “הילדים שלנו ביקשו בשנה שעברה להכניס נפצים הביתה. בהתחלה סירבנו, ואחרי ששקלנו את העניין הסכמנו (נראה לא מזיק, קצת יותר עבה מגפרור, עדיף שיפוצצו תחת השגחתינו… ועוד טיעונים חשובים). במבחן התוצאה נכשלנו כהורים בשמירה על ילדנו – אחד מהם איבד חצי אצבע ביד שמאל, ולא משנה התרוצים והכוונות הטובות. אנא תלמדו מנסיוננו, אני לא יכול להסביר לכם במילים הרגשה של הורה כשקורה לבן שלו דבר כזה”.

“אחרי המקרה” המשיך האב “בדקנו איפה מייצרים את חומרי הנפץ הללו (אל תשלו את עצמכם מדובר ברימון רסס קטן), ומסתבר שהגרועים שבאויבינו בעזה הם הכתובת, וכל מיני ‘נשמות טובות’ בתוכנו עוזרים להפיץ את זה בדרכים מתוחכמות, ע”י רשת של ילדים ובני נוער. צריך להוקיע ולהסגיר את כל מי שמשתתף בדבר ולזכור שבסופו של יום האחריות על ילדינו מוטלת על כתפינו כהורים. אנא תלמדו ממה שקרה לנו ובכך תהיה נחמתנו שלא היה הדבר לחנם”.

אז אנא מכם הורים יקרים, שמרו על ילדיכם לבל ירכשו אביזרים אלו, ומִסרו למשטרה את סוחרי הנפצים (כהוראת הרבנים), ובכך נזכה לשמוח כולנו בשמחת פורים אמיתית בנחת ושלוה וכל טוב. אמן.

לעוד מאמרים של הרב עובדיה חן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב עובדיה חן

4
10
298

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן