Menu

הלכה יומית (רביעי) – רבי שמעון בר יוחאי ע”ה

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (רביעי) – רבי שמעון בר יוחאי ע”ה

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום רביעי י"ז באייר התשפ"ב

“רבי יהודה רבי מאיר ורבי שמעון”, רבי יהודה ורבי מאיר – הלכה כרבי יהודה, ורבי יהודה ורבי שמעון – הלכה כרבי יהודה. לעומת זה רבי שמעון התפרסם בעולם יותר מכולם, רבי מאיר פחות, ורבי יהודה רק בשנים האחרונות. איך היה המעשה? מישהו הלך לרב מרדכי אליהו, ואמר לו שהוא עשיר גדול באמריקה וירד מנכסיו רח”ל, אין לו כלום עכשיו, והוא לא יודע מה לעשות. אמר לו הרב מרדכי: אתה יודע מה, רבי שמעון ורבי מאיר מפורסמים ואילו רבי יהודה שכחו ממנו, לך לקברו של רבי יהודה, ותתפלל שם שאם יוחזר לך הממון שלך תבנה לו מצבה מפוארת ומקום מפואר. הוא קיים את נדרו, ועשה כך. ויש אומרים שבעודו שם קיבל טלפון מאמריקה, והגלגל חזר ב”ה, המניות עלו והכל בסדר.

 

כאן רואים מה שכתוב בזוהר “מאן דהוא רב איהו זעיר, ומאן דהוא זעיר איהו רב” – מי שהוא רב וגדול בעולם הזה הוא זעיר בעולם הבא. רב יהודה הלכה כמותו, ומלכות רומי קראה לו “ראש מדברים בכל מקום”, שבכל מקום הוא הראשון פותח “פתח רבי יהודה”, ואילו אחרי פטירתו שכחו ממנו. ומאן דהוא זעיר איהו רב – מי שהוא קטן בעולם הזה הוא גדול לעולם הבא, זה רבי שמעון בר יוחאי, שהיה שלוש עשרה שנה במערה, והיה נחבא מפני הגוים, אוכל חרובים ומתפלש בעפר כל היום, והוא אחרי פטירתו נתפרסם בעולם כולו, ומספר המבקרים שלו חצי מליון בני אדם בשנה, בשעה שבכל המקומות אין מקום כזה, חוץ מכותל המערבי שהוא כפול.

 

אבל מי שרוצה ללכת, לא יחכה עד יום ל”ג לעומר, ילך לפני כן, ילמד משהו, ואם יש מקום שנותנים למבקרים יתרום משהו, ויחזור הביתה, זה הכל. לא כמו שעושים המולה כמו פעם שעברה, ה’ ירחם עלינו. פעם היו חושבים שיקרה דבר כזה? לא אכפת להם, “כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק”, אבל עברו את שעת הדחק, זה שעת השגעון, ואסור לעשות את זה.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן