Menu
שאל את הרב
print
אא

אני מעוניינת ללמוד בקורס תסרוקות על מנת לעשות תסרוקות לכלות, ארועים ובנות מצווה. האם הדבר מותר? הם יש בכך מצווה? או האם יש בכך בעיה של צניעות או התעסקות עם חיצוניות?

הרב מצליח מאזוז

נאמר בגמ' במסכת שבת (דף כ"ה עמוד א') דרש רבי שמעון בן מנסיא ויבן ה' אלוקים את הצלע מלמד שקלעה (עשה צמות) הקב"ה לחוה והביאה אל האדם שכן בכרכי הים קורין לקליעיתא בניתא.
ובדף נ' עמוד ב' אמרו רוחץ אדם פניו ידיו ורגליו בכל יום בשביל קונו (לכבוד הבורא דכתיב בצלם אלוקים עשה את האדם וכו' עיין פירוש רש"י שם) משום שנאמר (משלי ט"ז פסוק ד') כל פעל ה' למענהו (הכל ברא לכבודו. רש"י) ומבואר שם בגמ' שאף להתייפות בשביל כך הוא דבר טוב ונאמר עוד בפרשת וויקהל (שמות פרק ל"ח פסוק ח') ויעש את הכיור נחושת ואת כנו נחושת במראות הצבאות אשר צבאו פתח אוהל מועד ופרש רש"י בנות ישראל היו בידן מראות (העשיות מנחושת) שרואות בהן כשהן מתקשטות ואף אותן לא עיכבו מלהביא לנדבת המשכן והיה מואס משה בהן מפני שעשוים ליצר הרע אמר לו הקב"ה קבל, אלו חביבין עלי מן הכל שעל ידיהם העמידו הנשים צבאות רבות במצרים (הרבה ילדים) עיין רש"י המשך הדברים
למדנו מכל זאת: שיש מצוה לנשים להתקשט ולהתנאות כשכוונתם לשם מצוה כמו שמופיע בשאלה וכמובן דווקא כשהדברים נעשים בצניעות הראויה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן