ילמדנו רבנו לפי זה מהו מה שכתב במלוה ה' חלק א' (פרק ט' הלכה י''ט-כ') וזה לשונו: כשם שאסור מן התורה למכור או לקנות דבר בהקפה אם הקונה מתחייב לפצות את המוכר בכסף או בשוה כסף עבור הזמן שהמתין למעות המקח וכו', כך אסור מן התורה למכור או לקנות דבר על מנת למוסרו לקונה לאחר זמן אם הקונה משלם עליו מראש והמוכר מתחייב לפצות את הקונה בכסף או בשוה כסף עבור שהקדים לו את מעות המקח והמתין זמן מה עד קבלת המקח. לפיכך אסור מן התורה לאדם להקדים מעות למוכר על דבר שעתיד למסור לו רק לאחר זמן אם המוכר מוזיל לו את מחיר הדבר וכו' וכן אסור מן התורה למוכר להציע כן לקונה, אם המוכר אינו אומר בפירוש לקונה שמוזיל לו את המחיר עבור המתנתו לקבלת המקח אבל אומר לו שמוזיל את המחיר רק מפני שמשלם מראש הרי זה אסור מדברי סופרים וכו'. עד כאן לשונו. ולכאורה נראה שהוא מקרה זה ממש?
הרב יעקב כהן
בנדון שלנו לא הוזיל לו את המחיר בעבור הקדמת מעותיו, אלא המחיר האמיתי הוא 1800 ש"ח שזהו מחיר מזומן, ואילו בנדון של מורנו הרב מלוה ה' מדובר שמוזיל לו את מחיר המוצר בגלל שמשלם לו מראש לפני שמקבל את המוצר.