Menu
שאל את הרב
print
אא

אני מטפלת בשיטת מח אחד שלמדתי אצל אשה חסידית יראת שמיים ואשר כל אופן הטיפול מאושר ע"י האדמו"ר שלהם. אך לגבי העברת אנרגיה מאדם לאדם הסתייג הרב מלענות בחיוב. שמעתי שיש רבנים שמתירים להעביר אנרגיה, אך בתנאי שאראה את תמונת המטופל שאת האנרגייה שלו אנחנו מעבירים או אשמע את קולו, וזאת, עד כמה שהבנתי, עמ"נ שייראה שהפעולה חלה על משהו מוחשי ולא ייראה חלילה כמו שימוש בכוחות שאסור... אני לא מכירה את הרבנים האלה ולכן לא יודעת אם אני יכולה לסמוך עליהם. אשמח לדעת מה דעת הרב בנושא. תודה רבה!

הרב אדיר כהן

היכן שהטיפול על ידי מגע בשריר וכיוצא שנראה טבעי לחלוטין, יש להקל. היכן שהוא על ידי העברת אנרגיה, ההיתר לא פשוט, אבל אם יש צורך גם בזה הורה מרן ראש הישיבה להקל.

שאלת המשך:

שאלתי לגבי העברת אנרגיה מאדם לאדם (שאלה מס' 82070) הרב כתב שמרן ראש הישיבה פסק להקל במקום צורך. אך לא ברור לי אם זה אכן חייב להיעשות עם ראיית תמונה או שמיעת קול של האדם ממנו מעבירים אנרגיה, או שמותר גם בלי הנ"ל? תודה רבה!

הרב אדיר כהן

כמה שיותר טבעי, עדיף, ואם אין או קשה לעשות כן, מותר מעיקר הדין לדעת מרן רה”י.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן