Menu

נתנו כבוד לתורה!

י״ט בטבת ה׳תשפ״ב – י״ט בטבת ה׳תשפ״ב – דצמבר 23, 2021
print
אא

עשרת אלפים איש בראשות מרנן ורבנן גדולי הדור שליט”א נטלו חלק בדינר היוקרתי של ממלכת התורה ‘כסא רחמים’ |

במעמד מפואר ורב רושם, נערכה ביום שלישי השבוע ההילולא המסורתית של ממלכת התורה ‘ישיבת כסא רחמים’ באולם הכינוסים הגדול של ישראל ‘אקספו’ – גני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות מאות רבנים ואישי ציבור ובראשם מרן ורבנן גדולי ישראל, ועוד מאות רבנים שפיארו את במת הכבוד הענקית.

באירוע השתתפו כעשר אלף איש, שבאו לתת כבוד לתורה, לתמוך ולחזק את המוסדות שהעמידו ומעמידים מאות תלמידי חכמים ורבנים חשובים בכל רחבי הארץ, בעשרות הסניפים והמוסדות הפזורים ברחבי הארץ.

מדובר באירוע יחיד מסוגו, שבו רבבות תומכי תורה רוכשים כרטיס כניסה בכסף מלא, על מנת לחזק את הישיבה ומוסדותיה.

יחודיותו של המעמד הוא גם בכך שמוגשת לכל אחד מהמשתתפים סעודה בשרית ומכובדת כיד המלך, הכוללת מנות ראשונות, עיקריות וגם קינוחים יוקרתיים, דבר הדורש הפקה לוגיסטית חסרת תקדים, מאות מלצרים וציוד מורכב ששונע למקום בעשרות משאיות.

אוטובוסים מצפת שבצפון עד באר שבע שבדרום, מביאים את ההמונים, ציבור רחב ומגוון שעוקב בגאוה אחר התפתחותה של הישיבה ופועלה. אלפים רבים אינם מוותרים מדי שנה על ההשתתפות ב”הילולא”, כפי שמכונה המעמד בפי כל, כאשר מדי שנה עולה מספר המשתתפים בהתמדה. יצויין כי השנה הוציאה “רכבת ישראל” רכבת מיוחדת עבור באי ההילולא.

קשה להבין מה מושך את ההמונים להילולא, האם זו הישיבה הנערצת או גלריית הרבנים המרשימה המפארת את המעמד. כך או כך, בכל שנה הם מגיעים מכל קצוי הארץ, נדחקים בתורות הארוכים, העיקר לזכות להשתתף בדינֶר המכובד.

“התחושה שלנו בנסיעה להילולא היא כמו עליה לרגל לבית המקדש”, תיאר לנו פעם אחד המשתתפים הקבועים.

יצוין כי בשונה מדינרים אחרים, מרבית המשתתפים בהילולא דוקא אינם בעלי הון, אלא ציבור רחב מכל החוגים.

את הערב הנחה בטוב טעם ודעת הרב ששון טרבלסי הי”ו (יו”ר המועצה הדתית בכפר סבא).

גולת הכותרת של הערב היה כמובן משאם של מרנן ורבנן שליט”א שדיברו במעלת הפצת התורה ובשבחה של ‘ממלכת התורה כסא רחמים’, אשר זכתה להעמיד אלפי תלמידים, שרבים מהם משמשים כרבנים מורי הוראות בישראל, ומפיצים תורה בעם ישראל.

הגאון הגדול רבי ישראל מאיר לאו שליט”א נשא משא מיוחד בשבח הישיבה ועורר את הצבור לתמוך במוסדותיה. אחריו דיבר הגאון רבי יהודה דרעי שליט”א (רבה של באר שבע) שציין בדבריו לשבח את הישיבה שמעמידה מורי הוראות בישראל, ואת גדלותו של מרן ראש הישיבה שמקדיש את חייו ללימוד תלמידים. עוד הוא ציין כי ביושבו בוועדות של הרבנות למתן כושר לדיינים, כשמגיע לפניו רב אשר בגליון הציונים מצוין שעבר את כל המבחנים בהצלחה ובהצטיינות, הוא כבר יודע שמדובר בבוגר כסא רחמים.

על האירוע העיבה היעדרותו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז שליט”א שעקב מצבו הבריאותי נבצר ממנו להגיע. הגאון הגדול מרן הרב שלמה משה עמאר שליט”א, שביקר באותו ערב את מרן ראש הישיבה בבית החולים, קרא לציבור הגדול לעמוד על רגליו ולקרוא פרק תהלים לרפואת מרן שליט”א אשר “הדור צריך לו באשר הוא מעמיד את כל עולם התורה” כלשונו של הרב. לאחר מכן נשא הרב יחד עם הציבור את תפלת הרש”ש לרפואת מרן. במשאו המרכזי סיפר מרן הגרש”מ שליט”א שמרן ראש הישיבה ביקש ממנו למסור לבאי ההילולא כי “הילולא” בגימטריא “חסד” וכל מי שיהיה שותף להחזקת התורה – אך טוב וחסד ירדפוהו.

באירוע הוכרז על כתיבת ספר תורה מהודר, כאות תודה לה’ לקראת שנת הששים להיווסדה של הישיבה. במהלך הערב, הוחלט להכריז על כתיבת ספר תורה נוסף לרפואת מרן ראש הישיבה שליט”א.

את החלק האומנותי של הערב ליוותה תזמורת מזרחית מורחבת, כאשר גדולי הזמר מנעימים את הערב בשירה ובפיוט לכבוד התורה ולכבודם של רבני ההילולא שלכבודם נערכת ההילולא.

במהלך הערב הוגרל בין המשתתפים 120,000 ש”ח ועוד עשרות מתנות יוקרתיות. כמו כן, כל משתתף קיבל ספר קיצור שולחן ערוך איש מצליח.

באי ההילולא הגדולה מעידים כי תחושת האחדות והדבקות השוררת במקום, אין לה אח ורע, חרדים לצד חרד”לים, ספרדים כאשכנזים, כולם נקבצים ובאים למעמד הגדול והנורא כשאת כולם חופפת תחושה עמוקה של “ויחן שם ישראל נגד ההר” – כאיש אחד בלב אחד. זהו מעמד מרגש ומיוחד, שמותיר את חותמו ורישומו לעד.

 

צילום: מנדי הכטמן, בימוי והפקה: מיכאל כפלין הפקות.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן