Menu

הלכה יומית (שני) – שמירה על הבריאות

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – שמירה על הבריאות

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני י"ח מנחם אב התשפ"ב

“והסיר ה’ ממך כל חולי וכל מדוי מצרים הרעים אשר ידעת לא ישימם בך ונתנם בכל שונאיך”. יש מדרש נפלא מאד: “ממך כל חולי” – ממך הוא שלא יבואו חלאים עליך. הקב”ה ברא את האדם מושלם, אבל האדם מעשן קצת סיגריות, טורף את עצמו שלא לישון בלילה, אוכל שומנים וסוכר. כל הדברים האלה לא טובים, וצריך להיזהר מהם.

יש חכם אחד שמו יחזקאל סחייק, שהיה מביא לרב שך כל שבת לסעודה שלישית לחם שחור. לפעמים הוא לא בא, והרב שך היה אומר “איפה הלחם השחור של סחייק?”. וסחייק הזה כל פעם כותב כל מיני דברים. פעם כתב: אם יתנו לי מליון דולר אני אעשה שכל בני הישיבות לא יעשנו סיגריות. מה תעשה? וכי מי שישן תכניס אותו לכלא?! אבל הוא לא קיבל מליון דולר, רק מדי פעם כותב על זה. ואם יש תענית צום תשעה באב או להבדיל צום יום הכיפורים, הוא כותב עצות יפות איך אדם יוכל לעמוד בצום. והשבוע הזה הוא כתב ששאל אותו בחור ישיבה: איך אני אעשה לחיות חיים ארוכים? ואמר לו: בבוקר עשר דקות לפני האוכל, תשתה כוס מים. ובשאר הארוחות עשרים דקות לפני כן תשתה כוס מים. ולא תשתה מים בשעת הארוחה, אלא אחרי הארוחה אולי עשרים דקות (לא זוכר כמה בדיוק). ולא תעשן, ולא תקח סוכר, ולא תקח שומנים.

לכן יש דרך של חיים, ואז “והסיר ה’ ממך”, ממך – מעצמך, “כל חולי”. אם אתה תשמור על הבריאות שלך ה’ לא יביא לך מחלות סתם. כל המחלות באות בטעויות של בני אדם. לכן צריך ללמוד את זה. וגם בחורי ישיבות, צריכים לשמור על הבריאות שלכם.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן