Menu

הלכה יומית (שני) – פרשה מיוחדת בתורה ע”ש “יתרו”.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – פרשה מיוחדת בתורה ע”ש “יתרו”.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני ט"ו שבט התשפ"ג

יש אומרים שהתורה שלנו גזענית ח”ו, כי אינה מקבלת כל אדם להתגייר, ואדרבה מעמיסים עליו: “תזהר, לא כדאי לך, לא כדאי”. אבל איזו גזענות יש בתורה? הפרשה היחידה שיש בה עשרת הדברות נקראת על שם “יתרו”, שלא היה יהודי אלא התגייר חצי גיור. והדרוזים טוענים שהם מזרע יתרו. ויש מאה ועשרים אלף דרוזים בעולם. כך אמר לי פעם “איוב קארה”, שמאה ועשרים אלף בעולם מתייחסים ליתרו. והפרשה נקראת על שם יתרו.

יתרו נתן עצה למשה רבנו שיעשה שרי חמשים שרי עשרות ושרי אלפים. ומשה רבנו בתחילה לא עשה ככה, אלא קיבל עליו את הכל, כי אולי מישהו יטעה בהלכה אז אני מקבל את הכל עלי.

ויתרו אמר: “ברוך ה’ אשר הציל אתכם מיד מצרים ומיד פרעה”. והמדרש אומר: כל הכבוד ליתרו, כי משה רבנו לא אמר “ברוך ה” עד שבא יתרו ואמר “ברוך ה'”. והיום כל העולם כולו אומרים “ברוך ה” – בזכות יתרו. ואני מצאתי עוד לפני כן, שהיו שני אנשים שאמרו “ברוך ה”: אחד זה נח, שאמר “ברוך ה’ אלהי שם”. והשני זה אליעזר עבד אברהם, שאמר “ברוך ה’ אלקי אדוני אברהם אשר לא עזב חסדו ואמתו מעם אדוני”. אבל משלנו אברהם יצחק ויעקב לא אמרו “ברוך ה”, משה לא אמר “ברוך ה'”, וששים רבוא לא אמרו “ברוך ה'”, ואילו יתרו אמר “ברוך ה’ אשר הציל אתכם”, וזה גנאי היה למשה ולששים רבוא שלא אמרו “ברוך ה”. כך אומר המדרש.

אז אנחנו גזענים? איזו רשעות, איזו נוולות.
בחור אחד שלמד בישיבת “מרכז הרב”, ואחר כך הקדיח תבשילו ברבים, ונעשה “שופט תחתון” גיני גיהנם, הוא שאמר שחקי התורה גזעניים, ומדמה אותם לגרמנים. אבל “מה ענין שעבאן עם רמדאן”… הגרמנים כל מי שהוא מזרע ישראל אפילו ארבעה דורות לפני כן, נחשב יהודי ולוקחים אותו לכבשן, ואילו אנחנו לא לוקחים לכבשן, ואפילו גוי גמור אם הוא מקיים שבע מצוות ולא עושה מעשים רעים, אנחנו לוקחים אותו.

*

והנה עכשיו יש קצין אחד שנפגע מסכן… ביום שבת, “נדב חיים בן אירית חיה”, שהקב”ה ישלח לו רפואה שלמה, וינדב לו חיים. נדב חיים – יתן לו חיים טובים.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן