Menu

הלכה יומית (שני) -א. הרב חיים דרוקמן זצ”ל. ב. להתרחק משנאת חנם. ג. סוף ישראל לעשות תשובה.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) -א. הרב חיים דרוקמן זצ”ל. ב. להתרחק משנאת חנם. ג. סוף ישראל לעשות תשובה.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני ב' טבת התשפ"ג

לעילוי נשמת הרב הגדול והצדיק רבי מאיר חיים דרוקמן בן מילכא ע”ה. החכם הזה פעם הוציאו עליו לעז בעיתון “יתד” שהוא לא בסדר ושהוא נותן גיורים וחותם עליהם והוא לא היה שם. אבל הרב עמאר שיהיה בריא אמר לי שזה לא היה ככה, אלא יש לו אחד שנאמן עליו והוא תלמיד חכם, שהוא עושה את הגיור (עם שלושה רבנים שמגיירים), רק שהוא אין לו סמכות מהממשלה, אז אחרי שההוא אמר לו אני עשיתי הוא חותם.

לחפש כל אחד ואחד את המומים של חבירו, זה דבר נורא והיום. צריך להפסיק את המלחמות, להפסיק את השנאה, ולהפסיק את הכל. אנחנו עושים שמונה ימים חנוכה, ותוך שבוע ימים בא עשרה בטבת, למה? כי זה פרי המחלוקת, פרי המריבות, ופרי הויכוחים.

הפסוקים שאנחנו אומרים בחנוכה לפני ספר תורה, הפסוק הראשון “נר לרגלי דברך” וכו’. גם בתונס אמרו אותם, אבל לא שמונה פסוקים אלא חמשה פסוקים. כנראה לא אמרו ארבעה פסוקים אחרונים (ככה אני זוכר), והיו מוסיפים עוד פסוק: “אור צדיקים ישמח ונר רשעים ידעך”, שגם בו יש אור ונר. למה בארץ לא אומרים אותם? רק המרוקאים אומרים את השמונה פסוקים האלה. כי בשביל מה צריכים לקלל את הרשעים? כל רשע ורשע אפשר שיחזור בתשובה.

והרבה אנשים שהיו “אנטי אנטי אנטי”, פתאום חוזרים בתשובה. היום ה”מודה” היא לחזור בתשובה… לכן נלחמים בנו בכל הכח. צריך לדעת שכל עם ישראל חוזרים בתשובה, לרבות לרבות ולרבות. ואפילו אלה שהיו ממש לא יכולים לשמוע אמונה, חזרו בתשובה.

לכן בליל פורים אחרי קריאת המגילה היו אומרים “ארורים כל הרשעים”, ובבית שלנו אומרים “ארורים כל עובדי אלילים”. אבל יותר טוב לומר “כל שונאי ישראל”, כי אם עובדי אלילים הרי יש ערבים שהם בסדר גמור ולא עובדי אלילים אבל הם עושים לנו צרות צרורות, לכן “כל שונאי ישראל” – כל מי ששונא את ישראל מגיעה לו קללה. אבל לומר “רשעים”, יש רשעים בעוונות שהם משלנו. לכן צריכים תמיד לברך אותם ולהתפלל עליהם.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן