Menu

הלכה יומית (שני) – א. החכמה של עם ישראל. ב. לא להחניף לאומות העולם.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – א. החכמה של עם ישראל. ב. לא להחניף לאומות העולם.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני ח' שבט התשפ"ג

“ויהי בשלח פרעה את העם”. המדרש אומר: מי צעק ווי? פרעה. למה פרעה אמר ווי? הפשט הוא כי עכשיו הלכו לו מאות אלפי עבדים. אבל הפשט הנכון לא ככה, אלא פרעה חשב כל הזמן שישראל שפלים בזויים סכלים ופתיים, ולכן העביד אותם בחומר ובלבנים, וכשיצאו ממצרים פתאום ראה שחכמים גדולים הם, ואמר: לא ידעתי ככה, אם ידעתי שהם חכמים הייתי משתמש בהם.

פעם היה דבר כזה, יהודים שהיו רוצים לצאת מרוסיה צריכים לשלם ארבעים אלף דולר כופר נפש. אחד מהם יהודי ירא שמים (שכחתי מה השם שלו) שהיה צריך סכום כזה. כי רוסיה אומרת: אני לא מוכנה לוותר על מוחות כאלה. וגם בימינו היה ככה בגרמניה, כמה אבדו כמה ענו כמה הרגו וכמה עשו, ותמיד גרמנים הם מספר ראשון ב”פרס נובל”. הם חשבו שהם חכמים גדולים, אבל אחרי השואה הזאת שהיהודים או שנהרגו או שברחו, עכשיו גרמניה היתה כמו כולם, “והחליתי והייתי כאחד האדם”. ו”פרס נובל” הכי טוב לוקחים היהודים שלנו כאן.

לכן שאדם ידע שבתורה יש כל כך הרבה חכמה, והרבה דעת. ולא להתחשב עם מה שאומרים אומות העולם, בגלל שהבג”ץ הזה רוצה להחניף לערבים, ילך הוא והחנופה שלו. אנחנו צריכים לעמוד על מה שהתורה אומרת “הבא להורגך השכם להורגו”, השכם בבוקר ותקרא “סליחות”, ותהרוג אותו, ותגמור אותו. לא כל אחד ואחד יעשה מה שלבו חפץ. אם היינו אומרים: “כל חייל יהודי שבא מישהו לזרוק עליו אבן – יחזיר לו יריה”, היה אחרת. לא היו הערבים אומרים: “שמע, נראה אותך אם תכה אותי, נראה אותך אם תחזיר לי, אני אעשה לך בג”ץ”. איזה בג”ץ? איזה בג”ץ?… בפורים בעז”ה יתבטל הבג”ץ מן העולם. אומרים “ארור המן”, המן בגימטריא בג”ץ, יעבור מן העולם הוא וכל המשפטים שלו. ונזכה לגאולה שלימה במהרה בימינו, אמן ואמן.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן