Menu

הלכה יומית (שני) – “ארץ אשר עיני ה’ אלקיך בה”

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – “ארץ אשר עיני ה’ אלקיך בה”

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום ראשון י"ג בסיון התשפ"ב

בפרשה הזאת רואים כמה הקב”ה אוהב את ארץ ישראל, וכמה הוא אוהב שעם ישראל יגורו בארץ ישראל. המרגלים היו להם סיבות לא לעלות לארץ, ויש אומרים שהם אמרו אנחנו כאן נשיאים ואילו בחוץ לארץ נהיה “פאלחים” עובדי אדמה, וכל אחד נתן את הסיבה שלו. ומה היה סופם? רחמנא לצלן, כולם יתמו ושם ימותו. היצר הרע בא לחכמים ואמר להם: אל תעלו לארץ כי יש כופרים ויש מדיחים שם. אבל בכל זאת עולים לארץ, ובסופו של דבר אותם הכופרים או הם או בניהם או בני בניהם יחזרו בתשובה. זה דבר קבוע, דבר אמיתי.

לא היה לנו אחד שהיה מצחיק את כל העולם, כמו הרב אורי זוהר. וכשבאו לדבר עליו, ביבי נתניהו אמר “קורע אותנו מצחוק”, זה מה שיש לך לדבר על בן אדם כזה? קורע אותנו מצחוק? מה יעזור לך הצחוק הזה? עזר לך הצחוק להיות ראש ממשלה?! לא עזר לך כלום. אבל מה שהוא חזר בתשובה והחזיר אנשים רבים בתשובה – זה לא זכרו, רק מעט זכרו את זה.

לכן צריכים לדעת, הקב”ה אוהב אותנו בארץ ישראל, כמה שנשמור על המצוות של ארץ ישראל – תהיה לנו ברכה וברכה, ועוד איך ברכה. השנה הזאת שאתה נוסע (אני לא נוסע רק לעתים רחוקות), אתה רואה “כאן שומרים שמטה” באותיות גדולות, שיראה אותם ליברמן וחבריו, “כאן שומרים שמטה”, “כאן שומרים שמטה”, “כאן שומרים שמטה”. ובזכות זה יש לנו השנה הזאת ברכה רבה בפירות ובירקות. ומה שהם לוקחים ונותנים לבדואים, אח”כ הם יחזירו ברבית דרבית, לא לדאוג, הקב”ה יתן לנו את הכל.

.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן