Menu

הלכה יומית (שלישי) – עניית אמן בקול רם ומים הפסולים לנטילה

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שלישי) – עניית אמן בקול רם ומים הפסולים לנטילה

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי כ"ה ניסן התשפ"ב

רוב הילדים כאן אינם עונים אמן, או שעונים בלחש, וזה לא בסדר, צריך לענות אמן בקול רם. “בכל כחו”, כך אמרו חכמים.

היה תלמיד אחד אצל אבא, רבי דוד ברדא זצ”ל, הוא היה משורר, ופייטן, ובעל השפעה חזקה מאד. והוא כתב את השירים שהדפסנו אותם ב”מגדולי ישראל” חלק ד’. פעם עלה לארץ בתור תייר, וכשחזר אמר לאבא: תודה על מה שלימדת אותנו. אמר לו: על מה תודה רבה? אמר לו: שם בארץ ישראל אני מתפלל, וכל האנשים לא עונים, או קוראים בעיתון או בספר, או שעונים בלחש. ואני היחיד שעונה ברוך הוא וברוך שמו ואמן.

תמשיכו בדרך הזאת, וכל פעם תענו אמן וברוך הוא וברוך שמו בקול רם. רבי משה לוי ע”ה, כאשר חמותו נפטרה, הוא אמר: זה בגלל שלא עשינו “אמן יהא שמיה רבא” בקול רם. הגמרא אומרת מי שעונה אמן יהא שמיה רבה בכל כחו מוחלים לו כל עוונותיו, אז בוודאי שיכול להביא רפואה. לכן תעשו את זה.

בן איש חי (ש”א פרשת אחרי קדושים ה”ג): מים שנפל לתוכם עפר וטיט, אע”פ שנעכרו ונשתנה מראיהם, כשרים – לנטילת ידים. לפי שגידול המים הוא בעפר וטיט – המים גדלים בעפר וטיט. ודרכם בכך, ולא נחשב זה שינוי. אבל אם הם – המים. עכורים ביותר, שאין הכלב יכול לשתות מהם, פסולים – לנטילת ידים.

היום עשרה ימים לעומר, שהם שבוע אחד ושלושה ימים. הרחמן הוא יבנה בית המקדש ויחזיר העבודה למקומה במהרה בימינו, אמן.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן