Menu

הלכה יומית (שלישי) – א. שירבו זכויותינו כגרעיני רמון. ב. כיסוי תפלין של ראש.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שלישי) – א. שירבו זכויותינו כגרעיני רמון. ב. כיסוי תפלין של ראש.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי י"ז אלול התשפ"ב

בליל ראש השנה אומרים “שירבו זכויותינו כגרעיני רמון”. ויש קושיא, הרי חכמים אומרים שגם פושעי ישראל מלאים מצוות כרמון, אז מה החידוש כאן “כגרעיני רמון”, הרי כולם יש להם מצוות כרמון. ויש לזה שני תירוצים: תירוץ אחד, חכמים למדו את זה מפסוק “כפלח הרמון רקתך”, שאפילו ריקנים שבך מלאים מצוות כרמון. ותירוץ שני, מה שאמרו מלאים מצוות כרמון זה דוקא לכל החיים, אבל שבכל שנה יהיה להם כרמון זה חידוש, לכן אנחנו אומרים שירבו זכויותינו של השנה הזאת כגרעיני רמון.

שני התירוצים האלה שמעתי מהרב עובדיה ע”ה בשנת תשל”ג. אבל רבי דאדואנד כתב תירוץ אחד בשם הרב עובדיה ותירוץ שני משלו, ואני נדמה לי אחרת. לכן אמרתי לו שיחפש בחזון עובדיה על ראש השנה, ויראה מה כתב שם.

*

ועוד דבר, מרן כתב “טוב שהתפלין של ראש יהיו גלויים”, ומגן אברהם העיר שהאר”י אומר שיהיו התפלין מכוסים, ועשה פשרה שהגב של התפלין יהיה מכוסה ומה שיורד לכיוון המצח יהיה מגולה. אבל משמעות האר”י שגם זה מכוסה.

אבל לא לכסות לגמרי את המצח, שאדם ילך בדרך ולא ידע מה הוא רואה, אסור לעשות את זה. פעם כתבתי על הנשים שלובשות “שאל”, שזה יותר מדי והן מגזימות, ואמרו לי: אדרבה צריך להיות ככה. אבל אשה אחת לבשה “שאל” ובא שוטר ולקח אותה ואמר לה שהיא מחבלת, עד שחקר אותה… תמיד אל תוסיף יותר מדי. אתה צריך לראות בעינים שלך, תכסה אותם ותלך ברחוב ככה? לא כדאי לעשות את זה.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן