Menu

הלכה יומית – יום פטירת מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית – יום פטירת מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שישי ג' חשון התשפ"ג

פעם אחת באו זוג מאמריקה לרב עובדיה ע”ה, שאין להם ילדים כמה שנים. הרב אמר להם שישמרו הלכות טהרת המשפחה. והם לא ידעו מהו מדבר. שאל אותם: באיזו עיר אתם גרים? אמרו לו: עיר פלונית. אמר להם: תלכו לרב פלוני שם שיסביר לכם איך עושים טהרת המשפחה. אחר כך הם שאלו את הבן רבי דוד שיבדל לחיים: אולי נלך גם לרב כדורי שיתן לנו קמיע? אמר להם: רגע אשאל את אבא. שאל אותו, והרב אמר לו: לא! אמר לו: למה לא? אמר: אחר כך שיפקדו, הם יגידו שזה בזכות הקמיע, ולא ישמרו טהרת המשפחה. אני מקבל אחריות על זה. אז הוא אמר להם שלא יעשו שום דבר. הם הלכו ולמדו ושמרו, וכעבור שנה חיבקו בן. יש לו כח לומר “בזכות טהרת המשפחה אני עושה דבר כזה”.

לכן כל אחד ואחד, היום שיש האזכרה שלו, מצוה להדליק נר לעילוי נשמתו, וגם לתת מטבע לצדקה לעילוי נשמתו, או לקנות ספר מהספרים שלו. כל אחד מהדברים האלה, יכול לעשות טוב לאדם הנותן, חוץ ממה שהוא עושה נחת רוח לנפטר. חכם אחד כתב: אם נותנים צדקה לעילוי נשמת הנפטר ומבקשים משהו – הנפטר חייב לעשות את זה, והוא יבוא ויעשה את הכל למען הבן אדם הזה.

לכן כל אחד ואחד מאיתנו שיש לו בעיות, יעשה את זה, יתן עשרה שקלים או מה שהוא רוצה, לעילוי נשמת רבי עובדיה יוסף בן גורג’יה, וידליק נר לעילוי נשמתו, ובעז”ה יקבל תשועה.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן