Menu

הלכה יומית (שישי) – האדמו”ר מליובוויטש זצוק”ל.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שישי) – האדמו”ר מליובוויטש זצוק”ל.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום חמישי ב' תמוז התשפ"ב

ביום שבת ג’ בתמוז, זה יום האזכרה של האדמו”ר מליובוויטש. זה נרמז בתורה, והוא נפטר ג”כ ביום שבת פרשת חקת: “זאת התורה אדם כי ימות באהל”, אדם – ראשי תיבות אדמו”ר מליובוויטש. ימות – בגימטריא ג’ תמוז. מה ההבדל בין האותיות ימות לאותיות תמוז? אותיות “תמו” יש בשניהם, תמוז יש ז’ וימות יש י’, הפרש של שלוש, אז ג’ תמוז. באהל – הוא קיבל אירוע מוחי באהל חותנו. למה? כי החסידות היתירה של חב”ד שלא מפריעים לאדמו”ר, והוא נמצא שם לבד. ואפילו ליל פסח היה עושה את הסדר לבד. אמרו לו: נבוא על ידך? לא. נהיה על ידך ורק אם אתה צריך משהו תקרא לנו? לא. וכתבו על זה ספר “סודו של הרבי”. אותו הדבר קרה הפעם, הוא מחכה מחכה ומחכה, והמשמש בקודש חיכה שעה וחצי-שעתיים, מה הסוף? בדרך כלל זה שעה מקסימום. והנה הלך וראה שהוא נופל שרוע, ועד שהזמין אמבולנס כבר לא היה מה לעשות. וכמה שניסו כל מיני רופאים, כל אחד אמר “אני יכול לרפא אותו”, לא עזר.

אבל הוא היה אדם צדיק, אדם יחיד שהחזיר בתשובה רבבות אלפי ישראל שהניחו תפילין. ויש דברים שאמר והם לא מובנים כפשוטם, אין הכי נמי קורה דבר כזה. אבל לא לעשות מריבות בין החרדים, המריבות האלה הרסו את העולם.

סיפר לי פעם ירחמיאל בוייר, שהיתה עיירה אחת באירופה שהשוחט היה חסיד, ובני העיירה היו ליטאים (או הפוך אני לא זוכר), אז החליטו להטביע את השוחט במקוה. וביום ששי הטביעו אותו, ומת שם. למה? כי הוא לא מהעדה שלנו. זה טירוף שאין למטה ממנו, אסור לעשות דברים כאלה. ואפילו אם יש לך מחלוקות באמונה, זה לבד וזה לבד. מרן כותב במגיד מישרים (פרשת בראשית) על חכם אחד שאמר שהכתר הוא היסוד, והרי ה”כתר” זה ספירה אבל הוא לא היסוד, כי היסוד מעל כל הכתרים, ומרן אומר: אף על פי שהוא טעה בזה, לא נחשב לו חטא, כי עשה את זה בשוגג. המריבות האלה הם לרעותינו, ולא מבינים מה יוצא מהמריבות האלה

לכן כולם צריכים להתאחד. ואם תהיינה בחירות, להתאחד סביב המפלגה שהיא שומרת תורה ומצוות, בלי מחלוקת. המחלוקת הורסת את העולם. מה גרם לכל השואה כולה? המחלוקת. ככה אמר החזון איש, שהמריבות בין רבי יהונתן אייבשיץ ורבי יעקב עמדין גרמו ללשון הרע ומחלוקות ומריבות וויכוחים וקללות, ומזה באה השואה. לכן צריכים להבין שלא תהיה חס וחלילה שואה אחרת ברוחניות, צריכים להתאחד, וזה חשוב ביותר.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן