Menu

הלכה יומית (שישי) – א. יום ג’ לבריאת העולם. ב. ההוספות בעשרת ימי תשובה. ג. שבת האחרונה של השנה. ד. ארץ ישראל בזכות התנ”ך. ה. ליזהר משם רע.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שישי) – א. יום ג’ לבריאת העולם. ב. ההוספות בעשרת ימי תשובה. ג. שבת האחרונה של השנה. ד. ארץ ישראל בזכות התנ”ך. ה. ליזהר משם רע.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שישי כ"ז אלול תשפ"ב

“ויאמר אלקים יקוו המים מתחת השמים אל מקום אחד ותראה היבשה, ויהי כן. ויקרא אלקים ליבשה ארץ ולמקוה המים קרא ימים, וירא אלקים כי טוב. ויאמר אלקים תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע, עץ פרי עושה פרי למינו אשר זרעו בו על הארץ ויהי כן. ותוצא הארץ דשא עשב מזריע זרע למינהו, ועץ עושה פרי אשר זרעו בו על למינהו, וירא אלקים כי טוב. ויהי ערב ויהי בוקר יום שלישי.
“תקרב רנתי לפניך ה’ כדברך הבינני”. “פעמי הכן באמרתך, ואל תשלט בי כל און”. “אשרי אדם עוז לו בך, מסלות בלבבם”. “רחמיך רבים ה’ כמשפטך חייני”. “תהלת ה’ ידבר פי ויברך כל בשר שם קדשו לעולם ועד”. “יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה’ צורי וגואלי”.

*

צריכים ללמוד כל ההלכות של עשרת ימי תשובה, וכל ההוספות מה מעכב ומה לא מעכב. מה שכתוב בגמרא “המלך הקדוש” “המלך המשפט” – זה מעכב, ואם אדם טעה צריך לחזור. ושאר הדברים, “זכרנו” וכדומה – אינו מעכב, כי זה תקנת הגאונים. ואם אדם עדיין נמצא בתוך הברכה ויכול לחזור, או שיכול לומר את זה באלוקי נצור, זה בסדר. “עושה השלום” – כל עמידה אומרים “השלום”. ובקדיש, אם יש חזרה אומרים, ואם אין חזרה אין אומרים השלום.

*

בשבת הזאת חשוב מאוד לקרא תהלים, כי זו שבת המקדימה לפני ראש השנה. בן איש חי אומר על תפלת מנחה האחרונה של השנה (זה לא היום ולא מחר אלא יום ראשון בערב), שצריך לכוין בה הרבה, כי זו התפלה שהיא מסנגרת על כל השנה כולה.

*

היום יש לנו הרבה צרות בעולם, צרות רוחניות וצרות גשמיות. אתמול שמעתי ששרת החינוך ביטלה שיעורי התנ”ך מבית הספר, ואח”כ אמרו לי שזה לא בדיוק, אני לא יודע. אבל אם ביטלה, תבוטל היא וכל המפלגה שלה מהעולם. יש בן אדם שיעשה דבר כזה? הרי בזכות התנ”ך באנו לכאן. לפני מאה שנה בא מישהו קראו לו חיים ויצמן, הלך לבלפור ואמר לו: תן לנו מקום כאן בארץ ישראל. אמר לו: למה לכם ארץ ישראל? יש שם מריבות וויכוחים בין הערבים, ניתן לכם באוגנדה ובכל מקום אחר. אמר לו: אדוני, אתה מוכן לוותר על לונדון? תקח במקומה את פריז, היא יותר יפה מלונדון ויותר גדולה ויש בה מגדל אייפל ויש בה הכל. אמר לו: אבל לונדון שלנו איך נוותר עליה?! אמר לו: וארץ ישראל שלנו! שאל אותו: מי אמר? הראה לו תנ”ך “לזרעך נתתי את הארץ הזאת”. בכח התורה קיבלנו את ארץ ישראל. ויש אנשים פושעים ארורים, שהורסים את התורה ומתפארים בזה, ימח שמם ויאבד זכרם. אחד מהם אמר “נצחנו אותו”, אתה תנצח אותו? “אך אל שאול תורד לירכתי בור”, אתה תלך לבור, לגיהנם ולבאר שחת, והתורה תישאר לעולם. אנחנו צריכים להתפלל עליהם שיחזרו בתשובה, ושילכו בדרך טובה.

*

אבל אנחנו נשתדל שלא יצא עלינו שם רע, ותלמידי חכמים מאד צריכים להיזהר בדבר הזה, כי כל פעולה קטנטנה שעושים יפרשו אותה לאלפי פירושים. יש חושבים שאני עושה את ה”בית נאמן” והשיעור בשביל לקבל כסף, זה לא נכון, אני מעיקרא לא רציתי את זה. אמרו לי שזה עם הרב עמאר, אז אמרתי: בסדר. אבל לאחר מעשה, הרב עמאר אמר: “אני לא אמרתי, בני אמר, ואני לא חייב בגלל הבן שלי”. וכל מיני שטויות והבלים שיש בעולם. לוקחים בן אדם, לוכדים אותו ברשתם, ואומרים “אנחנו לא אמרנו”. ואח”כ באים אנשים ואומרים: בטוח יצא לך מזה טובת הנאה. מה לעשות? הנאה גימטריא מאזוז… אבל אין לי שום טובת הנאה, אין לי כלום מזה. טובת גימטריא פרנסה טובה, הנאה גימטריא מאזוז… אני לא צריך את ההנאה הזאת, יש לנו פרנסה טובה מן השמים.

ה’ יתברך יתן לנו ולכם, פרנסה טובה ומזומנת, בכל השנה כולה, וכל השנים הבאות. תזכו לשנים רבות נעימות וטובות.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן