Menu

הלכה יומית (רביעי) – תרופות בשבת

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (רביעי) – תרופות בשבת

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום רביעי ח' אדר א' התשפ"ב

בבן איש חי פרשת תצוה שנה שניה, מדבר על רפואה בשבת. בימי חכמים איך היו עושים תרופות? אדם לוקח סממנים, וכמו שתמצאו את זה בספרי סגולות: תקח קצת זעתר וקצת מזה וקצת מזה, תבחוש אותם, וכמה המינון לכל אחד מהם. לכן גזרו חכמים תרופה בשבת, שמא ישחוק סממנים, אולי לא יספיק לו אחד הסממנים והוא יקח סממן וישחוק אותו שזה אסור בשבת.

היום כמעט אין דבר כזה, כי כל התרופות מוכנות, תשעים ותשעה אחוז וחצי מוכנות. ולפעמים הרוקח אומר לך: תבוא בעוד רבע שעה או שעה עד שאכין לך את התרופה. לכן היום מקילים הרבה בתרופות. וחוץ מזה, כל תרופה שהיא “ויטמינים” מותר לקחת אותה בשבת. וכן תרופה שאם תפסיק יהיה יותר גרוע, למשל “אנטיביוטיקה” שאם תפסיק החיידקים יתרבו כהנה וכהנה. היום לא יודעים מה לעשות נגד החיידקים, עשו “בית ספר” נגד החיידקים, אבל החיידקים עשו להם ג”כ “בית ספר”… כל דבר הם מביאים אותו עוד פעם. לכן במדה ואדם התחיל את האנטיביוטיקה לפני שבת, מותר לו להמשיך בזה. וכן דבר שהוא מסוכן, בוודאי מותר להמשיך גם בשבת.

לכן אדם ישתדל שיהיה בריא בשבת, שלא יצטרך להיכנס לספיקות וספיקי ספיקות.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן